سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰ راهکار برای حفظ انگیزه معلمان

بخش مهمی از موفقیت کلی دانش آموزان با حفظ انگیزه معلمان ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از چاک،  در دنیای امروز معلم بودن یک چالش باورنکردنی است. معلمان علاوه بر تدریس و پرسش و پاسخ از دانش آموزان با مشکلات آن ها از جمله مشکلات رفتاری یا خانوادگی، ناتوانی آن ها در یادگیری درس هم مواجه هستند. معلمان با انگیزه فرهنگ مشارکتی و محیطی مثبت را برای اساتید و دانشجویان پرورش می‌دهند.

در اینجا ۱۰ نکته برای ایجاد انگیزه در معلمان آورده شده است:

۱. خود را در دسترس قرار دهید

نقش شما به عنوان مدیر مدرسه این است که زندگی معلمان خود را آسان‌تر کنید تا آن‌ها بتوانند تدریس کنند و دانش آموزان شما بتوانند یاد بگیرند. هنگامی که معلمان بار کاری سنگین تری دارند تا حد امکان به آن‌ها کمک کنید. در نظر بگیرید که از معلمان خود بپرسید در چه مواردی به کمک نیاز دارند. مطمئن شوید که به معلمان خود در انجام کار‌های یکنواخت با ابزار‌های نرم افزاری کمک می‌کنید.

۲. تمجید عمومی از معلمان

اگر معلمی احساس می‌کند با ارزش است، لازم نیست نگران انگیزه دادن به او باشید. این معلمان می‌دانند که چگونه با انگیزه بمانند. ایجاد احساس ارزشمندی در هر معلم می‌تواند تشکر کردن از او برای کاری که انجام داده است، باشد. شما همچنین می‌توانید با ترتیب دادن یک ناهار کارکنان که در آن شخصاً از معلمان برای کمک‌های برجسته به مدرسه تشکر می‌کنید، این حرکت را بزرگتر کنید.

۳. معلمان را تشویق کنید که به یکدیگر پاداش دهند

یک جایزه آموزشی ایجاد کنید که در پایان هر روز، هفته یا ماه ارائه شود. این پاداش دادن می تواند به دلیل نحوه آموزش خوب معلمان در تدریس مطالب درسی یا فعالیت های خارج از درس باشد. این به معلمان شما انگیزه‌ای برای برتری می‌دهد و همچنین آن‌ها را به پذیرش بازخورد از یکدیگر عادت می‌دهد.

۴. مقداری در بودجه برای هدایای کوچک خالی بگذارید

خرید هدیه کوچکی را در نظر بگیرید، مانند کارت‌های هدیه کافی‌شاپ، که می‌توانید آن را به معلمانی بدهید که فراتر از آن هستند. به عنوان مثال، اگر معلمی داوطلب یک شیفت نظارتی اضافی است، مطمئن شوید که می‌داند با یک هدیه کوچک از کار او قدردانی می‌شود. معلمان شما از قهوه اضافی قدردانی خواهند کرد!

۵. معلمان را تشویق کنید که به دنبال فرصت‌های توسعه حرفه‌ای باشند

شما باید توسعه حرفه‌ای را برای معلمان داخل مدرسه خود ارائه دهید، اما همچنین فرصت‌هایی را برای هر معلم برای یادگیری در خارج از مدرسه فراهم کنید. این می‌تواند شامل کنفرانس ها، کارگاه‌های آموزشی، یا توسعه تخصصی ارائه شده در سطح منطقه باشد. تمام درخواست‌های منطقی را تایید کنید. مطمئن شوید که مراقب فرصت‌های جدید نیز هستید و آن‌ها را در جلسات کارکنان به همه معلمان ارائه می‌دهید.

۶. فرصت‌هایی برای استراحت فراهم کنید

در نظر بگیرید که هر معلمی برای استراحت و انجام کارهای شخصی می تواند یک روز از هفته را صبح یا بعد از ظهر تعطیل باشد. این را می‌توان یک بار در ترم داد، اما باید از قبل به شما داده شود تا کسی پیدا شود که کلاس را پوشش دهد. این یک اقدام کوچک است که هزینه زیادی برای شما ندارد، اما به معلمتان اجازه می‌دهد تا بداند که شما به آن‌ها اهمیت می‌دهید و برای اطمینان از خوشحالی آن‌ها تلاش شما را انجام می‌دهد.

۷. صدای معلمان را بدهید

کنار گذاشته شدن از یک تصمیم مهم که بر آن‌ها تأثیر می‌گذارد، ساده‌ترین راه برای از دست دادن انگیزه معلم است. اگر شما این فرصت را به آن‌ها بدهید، بسیاری از معلمان دوست دارند در این تصمیمات مشارکت داشته باشند. از یک معلم از هر کلاس دعوت کنید تا در جلسات هیئت مدیره نماینده باشد تا نظر آن‌ها را بگیرید و در مورد استراتژی‌های پیشنهادی آن‌ها مطلع شوید. همچنین برگزاری جلسات در‌های باز را در نظر بگیرید، جایی که هر معلم این امکان را دارد که در جلسات شرکت کند و به آن گوش دهد، حتی اگر مستقیماً درگیر آن نباشد.

۸. توانمندسازی نقاط قوت هر معلم

هر معلمی نقاط قوت و ضعفی دارد. وقتی معلمان بتوانند از این قدرت در کلاس استفاده کنند، به راحتی می‌توان فهمید که این موضوع چقدر بر آموزش دانش آموزان تاثیر می گذارد. تشخیص نقاط قوت خود برای برخی از معلمان ممکن است دشوار باشد، به ویژه در هنگام تلاش برای همگام شدن با استاندارد‌های برنامه درسی. برای کمک به آن‌ها بفهمند چه چیزی در کلاس درسشان کار می‌کند، از هر معلم بخواهید در مورد درس خاصی که واقعاً خوب کار می‌کرد، و هر ابزار یا تکنیکی که معلم دوست دارد استفاده کند، مانند گنجاندن موسیقی در یک درس، فکر کند.

۹. زمان‌های استرس کلیدی را بشناسید

در زمان ارائه کارنامه، اضافه کاری را با عنوان پیشرفت حرفه ای به معلمان ندهید. از ابتکارات و استرس‌های جدید در پایان ترم، دوره‌های گزارش نویسی، یا زمانی که معلمان در حال نمره گذاری امتحانات هستند، خودداری کنید. این باعث می‌شود انگیزه معلم به آرامی کمرنگ شود. اگر راهی وجود دارد که بتوانید در این مواقع کمک کنید، حتما این کار را انجام دهید! این کمک می تواند به عهده گرفتن بعضی از کارهای شخصی باشد.

۱۰. همکاری را تشویق کنید

اینکه معلمان شما با هم کار کنند می‌تواند به طور قابل توجهی بر انگیزه آن‌ها تأثیر بگذارد. معلمان باتجربه‌تر برای بهترین استراتژی‌های تدریس خود شناخته خواهند شد. به معلمان جوان‌تر اعتبار سنجی داده خواهد شد و معلمان بر اساس آن در واقع کار می کنند. ایجاد جوامع یادگیری حرفه‌ای در مدرسه خود را در نظر بگیرید تا ساختار رسمی تری برای همکاری ایجاد کنید. از فناوری‌هایی مانند Planboard، Google Drive و Asana برای تقویت فرهنگ همکاری استفاده کنید.

با انگیزه نگه داشتن معلمان، خود می‌تواند یک چالش باشد. اما بخش مهمی از موفقیت کلی دانش آموزان شماست. معلمان بزرگ کسانی هستند که انگیزه برتری دارند و به موفقیت دانش آموزان خود در داخل و خارج از کلاس درس افتخار می‌کنند. وقت بگذارید و برخی از این نکات را آزمایش کنید تا بهترین کار را در مدرسه خود پیدا کنید!

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
من که اخرش نفهمیدم