سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلکسی S۲۲ با پردازنده اگزینوس عرضه می شود یا اسنپدراگون؟

طبق شایعات، پرچمدار جدید سامسونگ با دو پردازنده مختلف عرضه خواهد شد که باعث دو قطبی شدن کاربران در مورد خرید این گوشی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از phonearena، هنوزم هم شایعات و افشاگری‌های جدیدی در مورد گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ منتشر می‎شود. حتی با وجود اینکه ماه‌ها به رویداد بعدی Galaxy Unpacked باقی مانده است، اطلاعات مربوط به گوشی‌های پرچمدار جدید سامسونگ مدتی است که در فضای وب به صورت گسترده منتشر شده است.

به لطف اطلاعات افشا شده و شایعات، تقریبا همه چیز در مورد سری گلکسی S۲۲ مشخص شده است، اما یکی از زمینه‌هایی که هنوز درمورد این گوشی هوشمند در ابهام قرار دارد، وضعیت سخت افزاری آن است.

در اوایل این ماه، یکی از کارمندان سابق سامسونگ گفت که تمام مدل‌های سری گلکسی S۲۲ با تراشه اسنپدراگون در سراسر جهان عرضه خواهند شد. سپس افشای اطلاعات دیگری از افشاگر معروف به نام IceUniverse نشان داد که گلکسی S۲۲ همچنان با پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ در برخی مناطق عرضه خواهد شد.

اکنون بخش دیگری از اطلاعات منتشر شده که تا حدودی این ابهام را از بین برده است. به گفته سایت کره‌ای TheElec، سامسونگ از سیلیکون اسنپدراگون ۸۹۸ و اگزینوس ۲۲۰۰ در سری جدید گلکسی اس ۲۲ استفاده خواهد کرد. این شرکت کره‌ای به سیاست خود برای ارائه دستگاه‌های پرچمدار مجهز به اسنپدراگون به مشتریان در ایالات متحده پایبند خواهد بود، اما در اروپا و کره جنوبی این نسخه از گوشی با پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ عرضه خواهند شد.

یکی دیگر از اطلاعات جالب در این گزارش مربوط به نسل بعدی گوشی‌های تاشو سامسونگ است. طبق گفته TheElec، گلکسی زد Flip ۴ و زد Fold ۴ تنها از تراشه‌های Snapdragon استفاده می‌کنند.

شاید بپرسید مشکل اصلی اگزینوس و اسنپدراگون چیست؟ تصمیم سامسونگ برای استفاده از چیپست‌های مختلف در مناطق مختلف، سال هاست که مردم را قطبی کرده است. نکته اینجاست که در سال ۲۰۱۹ نسخه اگزینوس سری پرچمداران گلکسی با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه نشد و حتی درخواستی به سامسونگ ارسال شد تا فروش گوشی‌های هوشمند مجهز به اگزینوس را متوقف کند.

کاربران به ضعیف بودن دستگاه‌های مجهز به اگزینوس، فشار حرارتی و مصرف زیاد باتری نسبت به اسنپدراگون شکایت داشتند. از آن زمان سامسونگ تصمیم به انجام اقدامات اساسی برای رفع این مشکلات گرفت که یکی از آن‌ها مشارکت با AMD برای ساخت پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ است.

برخی از بنچمارک‌های اولیه اگزینوس ۲۲۰۰ نشان می‌دهد که این پردازنده عملکرد شگفت انگیزی خواهد داشت. اگزینوس ۲۲۰۰ در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ به ترتیب امتیاز ۱۰۷۳ و ۳۳۸۹ را کسب کرده است. از سوی دیگر، شایعه شده اسنپدراگون ۸۹۸ در همین تست‌ها، حدود ۱۲۰۰ امتیاز و ۳۹۰۰ امتیاز کسب کرده است.

کدام پردازنده بهتر است؟

اگرچه هنوز صحبت کردن در این مورد زود است، اما می‌توان گفت که همکاری AMD و سامسونگ امیدوارکننده به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، می‌توان گفت که اگزینوس مجهز شده به AMD یک چیپست نسل اولی خواهد بود، بنابراین ممکن است شاهد مشکلاتی در آن باشیم.

در پایان نبرد اسنپدراگون و اگزینوس ممکن است شرایط انتخابی را برای کاربران ایجاد نکند، زیرا این چیپست‌ها مختص به مناطق مختلف خواهند بود و خریداران نمی‌توانند بین این دو انتخاب کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.