سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب پنج عنوان برتر کشوری توسط کتابداران چهارمحال و بختیاری

پنج عنوان برتر بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به کتابداران و انجمن کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری تعلق گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمد فرهادی سرپرست امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: پنج عنوان برتر بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به کتابداران و انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان تعلق گرفت.

او با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران افزود: در این مراسم، انجمن کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری به همراه انجمن‌های کرمانشاه و مرکزی به عنوان سه انجمن برتر استانی معرفی و تجلیل شدند.


بیشتر بخوانید


فرهادی اضافه کرد: در بخش کتابداران برتر، زهرا عظیمی از کتابخانه شهید جعفر زاده سامان و کبری حیدری خراجی از کتابخانه مولوی شهرکرد موفق شدند در زیر مجموعه کتابداران کتابخانه درجه ۶ و هفت و همچنین کتابداران کتابخانه درجه مرکزی و استاندارد حائز رتبه شوند.

او ادامه داد: در بخش صفحات مجازی کتابخانه‌های نهادی نیز زهره کریمی مسوول کتابخانه علامه طباطبایی وردنجان توانست با ارائه مطلوب شاخص‌های ارزیابی همچون ظاهر و زیبایی صفحه، اطلاعات حقوقی صفحه، کیفیت محتوای تولیدی و رعایت اصولی کپشن نویسی و درج هشتگ به عنوان برتر این بخش دست یابد.

فرهادی از سمیرا قاسمی به عنوان رابط برتر فرهنگی این رویداد ملی نام برد و یادآور شد: این رابط فرهنگی در کتابخانه شهید آیت شهر جونقان مشغول به فعالیت است که خدمات شایسته وی در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در یک سال اخیر موجب قرار گرفتن در جمع برگزیدگان این بخش شد.

او همچنین در ادامه به اجرای ۳۸۰ برنامه فرهنگی هم‌زمان با هفته گرامیداشت کتاب و کتابخوانی در استان اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها شامل نشست‌های کتابخوانی، رونمایی و نقد کتاب، مشاوره و کارگاه‌های آموزشی، محفل قرآنی و جلسات تخصصی با محوریت کتاب کودک است.

فرهادی تجلیل از کتابخوانان، کتابداران، خیرین کتاب و دیگر فعالان برتر استانی حوزه کتاب و کتابخوانی، اجرای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد و پویش اهدای کتاب را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در هفته گرامیداشت کتاب و کتابخوانی بیان و تصریح کرد: علاقه‌مندان به عضویت در کتابخانه‌های عمومی نیز می‌توانند به همین مناسبت در روز‌های ۲۴ تا ۲۶ آبان از طرح رایگان عضویت برخوردار شوند.

او به برگزاری پنجمین دوسالانه کارتون کتاب نیز اشاره کرد و افزود: در این هفته با همکاری شهرداری، تعدادی از آثار منتخب این رویداد فرهنگی در سطح شهر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد تا به نوعی زمینه ترغیب و علاقه مردم به کتاب و کتابخوانی فراهم شود.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.