سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین مرکز تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای مشهد در حال تجهیز است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: نخستین مرکز تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای در مشهد با همکاری معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری خراسان در حال تکمیل و تجهیز است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افشین امیررحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه نخستین مرکز تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای مشهد در حال تجهیز است؛ گفت: این کار مشترک با تامین ساختمانی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای، با هدف اشتغالزایی و آموزش نیرو‌های توانمند، خلاق و نیز همراه کردن خلاقیت و پژوهش در این حوزه تخصصی در حال اجرا است.

او اعتبار لازم برای تجهیز و تکمیل این مرکز را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: حدود ۳۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط معاونت عملی نهاد ریاست جمهوری تامین خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و تکمیل نخستین مرکز تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای در مشهد تخصیص یافته است و بخشی از اعتبار لازم در این خصوص هم به زودی تامین خواهد شد.

امیررحیمی بیان کرد: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی نیز باقیمانده نیاز اعتباری را برای تجهیز این مرکز تخصصی تامین می‌کند تا پروژه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.


بیشتر بخوانید


او جنس کار و فعالیت نخستین مرکز تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای مشهد را متفاوت توصیف و تصریح کرد: این تفاوت از آن حیث است که شرکت‌های دانش‌بنیان و آموزش مهارتی در ۲ مرحله مجزا در حوزه تخصصی بازی‌های رایانه‌ای فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: ۹۰ درصد بازی‌های رایانه‌ای موجود در بازار کشور محصولات خارجی هستند.

امیررحیمی اظهار کرد: هم‌اینک ۷۰ درصد دانش‌آموختگان رشته‌های رایانه در عرصه غیرمرتبط مشغول کارند لذا می‌توان با جذب و آموزش آن‌ها از توان و دانش این جوانان آموزش‌دیده برای تولید محصول و ایجاد اشتغال در حوزه مرتبط با دانش و تخصص آن‌ها بهره برد.

او افزود: علاوه بر این با توجه به سهم اندک ما در تولید بازی‌های رایانه‌ای می‌توان با تقویت تولید در این بخش، از تهاجم فرهنگی نیز جلوگیری و اقدام به تولید بازی‌های بومی نمود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: همکاری مشترک در این زمینه به خوبی در حال پیشرفت است لذا همزمان با دهه مبارک فجر امسال نخستین مرکز تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای در مشهد به بهره‌برداری رسیده و فعال می‌شود.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//م.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.