دومین گیم جم بزرگ مشهد به صورت بین‌المللی با حضور استودیو‌های مطرح بازی سازی داخلی و خارجی به صورت مجازی در دانشگاه فردوسی این شهر برگزار شد.



به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی گلدانی یکی از مسئولین اجرایی گیم جم بزرگ مشهد در حاشیه برگزاری دومین گیم جم بزرگ مشهد به صورت بین‌المللی در دانشگاه فردوسی، گفت: این دانشگاه چند سالی است که با حضور فعال خود در صنعت بازی سازی کشور اقدامات بسیار خوبی در راستای ترویج بازی سازی انجام داده و پیش از این نیز با برگزاری موفق اولین رویداد بازی سازی در دانشگاه‌های کشور توانسته نقش موثری در ایجاد فضای ارتباطی میان این صنعت و دانشگاه‌ها و دانشجویان علاقه‌مند به این حوزه ایفا کند.

او افزود: به همین منظور با توجه به فراهم آمدن زیرساخت‌های مناسب برای میزبانی با کیفیت بالاتر اقدام به برنامه ریزی دومین ماراتون بازی سازی با مشارکت استودیو‌ها و شرکت‌های بازی سازی بین‌المللی داشته و در اولین قدم با توجه به شرایط کرونایی ماراتون ۴۸ ساعته بازی سازی به صورت آنلاین برگزار کرده است.

این مسئول اجرایی گیم جم ادامه داد: طی سال‌های گذشته دانشگاه فردوسی مشهد با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همکاری‌های خوبی داشته که نمونه آن برگزاری درس بازی سازی در گروه مهندسی کامپیوتر بوده و همچنین با توجه به رابطه خوب این دانشگاه با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کماکان این همکاری‌ها ادامه پیدا کرده و ما در این رویداد از حمایت‌های این مجموعه بهره می‌بریم و طبق مساعدت‌های صورت گرفته دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با همکاری انستیتو ملی بازی سازان در دستور کار قرار دارد.
بیشتربخوانید


گلدانی بیان کرد: هسته اصلی برگزاری این رویداد انجمن علمی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه فردوسی مشهد است و در پیش رویداد آن نیز مدیریت شهری اعم از شورای اسلامی شهر و همچنین شهرداری حمایت شایان توجهی از این رویداد داشتند.

او تصریح کرد: مراسم پایانی این ماراتون آنلاین ۲۷ مهرماه خواهد بود و همچنین در مجموع مبلغ ۹ میلیون تومان به تیم‌های برتر اهدا خواهد شد و تیم‌های منتخب در صورت تمایل برای ادامه دادن روند تجاری سازی بازی‌های خود بدون روند داوری وارد فضای شتابدهی توسط چندین شتابده معتبر حوزه بازی خواهند شد.

 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.