سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولیت آستان قدس رضوی:

امکان پذیرش ۳ هزار زائر خارجی در زائرسرای سیستان‌وبلوچستان وجود دارد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مسجد، مجتمع رفاهی و زائرسرای امام رضا (ع) با ظرفیت پذیرش سه هزار زائر خارجی و داخلی از سوی آستان قدس رضوی و تلاش مسوولان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی   در جریان بازدید از مسجد، مجتمع رفاهی و زائر سرای امام رضا (ع) در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: زائرسرای امام رضا (ع) در میرجاوه بیست و سومین مجتمع بین‌راهی است که برای زائران حضرت تاسیس شده و عمده زائرانی که از آن استفاده می‌کنند از کشور پاکستان هستند.

وی افزود: برای اینکه زائران کشور پاکستان بتوانند از امکانات رفاهی و خدمات استفاده کنند از سال‌ها قبل آستان قدس رضوی براساس سیاست‌های زائرپذیری ساخت مجتمع‌های زائرپذیر را در سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار داد.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: ما وظیفه خود می‌دانیم به زائران حضرت امام رضا (ع) خدمات ارائه دهیم این گونه نیست که تنها زائران را در صحن مطهر ایشان تکریم کنیم بلکه هدف این است با ایجاد مجتمع‌های رفاهی و زیارتی این بزرگواران از امکانات رفاهی بهره‌مند شوند بویژه زایران پاکستانی که برای رسیدن به خاک ایران عزیز رنج فراوانی در مسیر متحمل می‌شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در حاشیه بازدید از مسجد، مجتمع رفاهی و زائر سرای امام رضا (ع) گفت: مردم استان با وجود تفاوت‌های قومیتی، مذهبی و طایفه‌ای عاشق ولایت هستند و زیر پرچم این امام بزرگوار همه ما زندگی و تنفس می‌کنیم.

حسین مدرس‌خیابانی افزود: از تلاش‌های آستان قدس رضوی و انجام کار‌های خیر و جهادی در سیستان و بلوچستان برای رفع محرومیت، توسعه فضا‌های آموزشی و طرح‌های آبرسانی قدردانی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: درخواست من از تولیت آستان قدس رضوی این است که با بنیان‌گذاری اینگونه حرکت‌های جهادی چهره زشت محرومیت را به برکت وجود امام هشتم (ع) از سطح سیستان و بلوچستان پاک کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همچنین از آستان قدس رضوی می‌خواهیم که دستور ساخت زائرسرای دیگری را در مرز ریمدان بدهند، چون حجم زیادی از زائران از مرز‌های جنوبی برای زیارت عتبات بویژه حرم مقدس امام رضا (ع) وارد می‌شوند.

وی اظهارداشت: آستان قدس رضوی در هر حوزه از جمله کشاورزی، دامپروری و سایر حوزه‌ها برای ارائه خدمت به مردم مظلوم سیستان و بلوچستان اراده کند آماده فراهم کردن شرایط لازم هستیم.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: امروزه کشاورزی عامل مهمی برای ایجاد اشتغال در جامعه بوده که ایجاد ظرفیت فعال در این زمینه‌ها دارای اهمیت است از اینرو آستان قدس رضوی هر جا که استعداد سرمایه‌گذاری دارد اقدامات گوناگونی را انجام داده است.

توسعه خدمت به زائران غیرایرانی امام رضا (ع) با افتتاح مجتمع میرجاوه

محمدحسین استادآقا، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی نیز در مراسم افتتاح این مجتمع گفت: این مجتمع به صورت مداوم طی سال با کمک شبکه خادمیاران رضوی به زائران ورودی خدمت‌رسانی خواهد کرد و اوج این خدمت، در ایام اربعین و عبور کاروان‌های زائران پاکستانی از ایران خواهد بود که امیدواریم بتوانیم با همراهی و حمایت مسئولان استانی، همانند سه نقطه مرزی دیگر، میزبان خوبی برای زائران اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.

وی احداث و توسعه مجتمع‌های میان‌راهی را یکی از خدمات این بنیاد برشمرد و گفت: با احداث مجتمع میان‌راهی جدید آستان قدس رضوی در نقطه صفر مرزی میرجاوه، بستر مناسبی برای توسعه خدمت به زائران فراهم شده و امیدواریم بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای دلدادگانی باشیم که از این نقطه وارد ایران اسلامی می‌شوند و به سمت مشهد یا کربلای معلی سفر می‌کنند.

سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریالی آستان قدس رضوی برای احداث مجتمع خدماتی میرجاوه

دستیار رئیس بنیاد بهره‎ وری موقوفات آستان قدس نیز در این مراسم، ضمن اعلام اینکه مجتمع میان‌راهی میرجاوه با بودجه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: این زائرسرا در نوع خود از نظر سطوح و ظرافت‌های معماری اسلامی و اصول مهندسی در شرق کشور کم نظیر است.
محسن مکیان افزود: خوشبختانه تلاش مسئولان آستان قدس رضوی مبتنی بر وعده تولیت معزز برای ساخت مجتمع‌های خدماتی رفاهی که دو سال پیش در دستور کار قرار گرفته بود به لطف خداوند و با عنایت حضرت رضا (ع) به بار نشست.

دستیار رئیس بنیاد بهره‎ وری موقوفات افزود: تحقیقاتی مقدماتی و ارزیابی‌های اولیه جهت اجرای این پروژه از سال ۹۶ آغاز و عملیات عمرانی آن نیز در خرداد ماه ۹۷ کلید خورد و امروز به طور رسمی افتتاح شد.

وی گفت: این مجموعه در راستای اهداف والای کرامت انسانی برگرفته از سیره رضوی در مساحتی بالغ بر ۶ هکتار با بیش از ۵ هزار مترمربع زیربنا و ۲۰ هزار مترمربع محوطه باز احداث شده و فضایی بسیار مناسب برای میزبانی از زائران است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.