سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صبح امروز؛

کتاب «درآمدی بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی (ره)» منتشر شد

همزمان با روز بزرگداشت علامه طباطبائی، کتاب «درآمدی بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی (ه)، تاریخچه و ویژگی‌های نظری و عملی» منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «درآمدی بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی (ره)، تاریخچه و ویژگی‌های نظری و عملی» حاصل تدوین و ویرایش دو سخنرانی از محمدتقی فیاض‌بخش است که به تازگی توسط انتشارات فیض فرزان منتشر شده است.

سخنرانی اول برای جمعی از علاقه‌مندان به آشنایی با مبانی نظری و عملی مکتب علامۀ طباطبایی (ره) در ۲۶مرداد ۱۳۹۹ و سخنرانی دوم به‌مناسبت سالروز گرامی‌داشت مرحوم علامه (ره) در ۲۴ آبان همان سال ارائه شده است. این دو سخنرانی در مجموع با ساختاری و سیری مشابه ایراد شده‌اند. بنابراین، لازم آمد تا در عین حفظ وجوه تمایز هریک، در نهایت به عنوان متنی یکدست و واحد عرضه شوند.

در این سخنرانی‌ها استاد چارچوب کلی مکتب مرحوم علامه (ره) را تصویر نموده و مبانی نظری و نظام دستورات عملی آن را تبیین فرموده‌اند. این گفتار‌ها برای کسانی ارائه شده است که به‌دنبال یک آشنایی اجمالی با رئوس کلیِ مباحث نظری و دستورات عملیِ مقدماتی‌اند؛ از این رو، کتاب پیش رو نیز برای همین دسته از افراد مناسب و راهگشا است.

یکی از وجوه شنیدنی و متمایز رعایت فیاض‌بخش از این مکتب تربیتی، تاکید بر خصلت‌هایی است که این طریقه تربیتی را به یک مکتب تمام عیار معرفتی-اخلاقی تبدیل می‌کند.

این کتاب توسط انتشارات فیض فرزان در ۱۲۸ صفحه و با قیمت ۲۲ هزار تومان به بازار نشر عرضه شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.