سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

برپایی اردوگاه‌های اضطراری در مناطق زلزله زده / امدادرسانی هلال احمر ادامه دارد

قوسیان مقدم گفت: ۵ هزار خانوار متاثر از زلزله در فین و رضوان شناسایی شدند و در مناطقی که غیر قابل سکونت بوده، توزیع چادر انجام شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر در خصوص اقدامات انجام شده در مناطق زلزله زده استان هرمزگان تا به امروز گفت: نیرو‌های جمعیت هلال احمر در استان هرمزگان در حال خدمت رسانی هستند و از استان‌های کرمان و فارس اقلام امدادی ارسال شده که به مناطق حادثه دیده روستا‌ها منتقل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی در زمینه‌ی تعداد اقلام امدادی وجود ندارد، افزود: درحال برنامه ریزی هستیم که در توزیع اقلام با همکاری نیروی انتظامی، ستاد مدیرت بحران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ترتیبی اتخاذ شود تا چادر‌های امدادی برای کسانی که منازل آن‌ها قابل سکونت نیست، فراهم شود.

قوسیان مقدم اظهار کرد: با هماهنگی انجام شده در روستا‌ها، توان برپایی اردوگاه‌ها را داریم؛ همچنین شب گذشته اولین اردوگاه در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس راه اندازی شد و کسانی که تمایل داشتند از آن فضا استفاده کردند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر بیان کرد: در حال حاضر، منطقه بندی سه گانه مناطق آسیب دیده برای تسریع در امدادرسانی به روستا‌ها انجام شده است. محدوده اول شامل شهرستان های بندرعباس و قشم است، محدوده دوم شامل بخش فین و روستای رضوان و محدوده‌ی سوم شامل روستا‌های حدفاصل بندرعباس تا بخش فین، سرزه، گیشان، ذرتو و ... است؛ جمعیت شهرستان فین ۳ هزار خانوار و جمعیت شهرستان رضوان ۲ هزار خانوار است که جمعیت متاثر از زلزله در این مناطق را تشکیل می‌دهد.

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد ونجات هلال احمر هم در گفت وگو با خبرنگار ماتصریح کرد: روستا‌هایی که بیشترین آسیب را داشته اند و منازل آن‌ها غیر قابل سکونت بود، در شب گذشته با توزیع حدود هزار تخته چادر امدادرسانی شدند.

ولی پور ادامه داد: در بعضی از روستا‌ها به ویژه منطقه فین و رضوان که تعداد خانوار بالاتر و آسیب‌های کمتری داشته اند، بر اساس تصمیم جلسه‌ی شورای هماهنگی بحران، بنا شده است اردوگاه محدود برای کسانی که نمی‌خواهند در مناطق حضور داشته باشند فراهم شود و  در مکان‌هایی که بنیاد مسکن به عنوان غیرقابل سکونت تایید می‌کند،  توزیع اقلام را داشته باشیم.

رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر اضافه کرد: عمده‌ی کار ما در منطقه فین و رضوان خواهد بود. میزان اقلام امدادی در استان هرمزگان و شهرستان های اطراف کافی بوده و میزان مصدومانی که در بیمارستان بستری هستند، ۷ نفر می‌باشد. بقیه به صورت سرپایی و یا در اثر استرس ناشی از زمین لرزه در درمانگاه و بیمارستان حضور پیدا کردند که خوشبختانه مرخص شده اند و  آسیب آنچنانی متوجه آنها نشده است.

ولی پور اظهار داشت: باتوجه به اینکه شدت زمین لزره زیاد و عمق آن کم بود، پیش بینی ها از خسارات جانی و مالی بیش از اینها بود، اما خوشبختانه با لطف خدا و زیرساخت‌هایی که در استان انجام شده،  مشکل زیادی به وجود نیامده است.

وی یادآور شد: از مردم تقاضا داریم گه آرامش خود را حفظ کنند، ما نیز اقلام امدادی را میان کسانی که مستحق آن هستند، توزیع می کنیم.  تامین و جبران خسارات بر اساس برآورد‌های دستگاه‌های مسئول، بنیاد مسکن و همچنین تصمیمات هیئت دولت، انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
تمام پادگانا باید زمیناشونو در اختیار مردمی که از زلزله فرار میکنن بذارن
البته یه جای دور از ساختمونا