سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش شدید دید افقی در اراک

دید افقی در اراک به‌دلیل مه غلیظ تا ۵۰ متر کاهش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  امیدی، کارشناس هواشناسی استان مرکزی گفت: صبح امروز دوشنبه ۲۴ آبانماه دید افقی در اراک به‌دلیل مه غلیظ تا ۵۰ متر کاهش یافت و قدرت تشخیص و دید در مسیر جاده فرودگاه این شهر به صفر رسید.

امیدی افزود: رطوبت هوا در اراک اکنون ۹۵ درصد است و پیش‌بینی می‌شود تا ظهر امروز از میزان مه غلیظ در این کلانشهر کاسته شود.

او اضافه کرد: مه غلیظ در شهر‌های خنداب و کمیجان هم جریان دارد و حجم رطوبت و مه در هوا به حدی است که دید افقی این مناطق نیز حدود ۵۰ متر است و شهرستان دلیجان نیز صبح امروز شاهد مه رقیق است.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: بر اساس نقشه‌های پیشیابی هوا پدیده مه صبحگاهی و شبگاهی در برخی از ساعات در شهر‌های مختلف این استان از جمله اراک تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

بررسی آخرین الگوی پیش‌بینی وضع هوا حاکی از ورود یک سامانه بارشی از روز سه‌شنبه به کشور است و تاثیرات آن از بعدازظهر سه‌شنبه در استان مرکزی مشهود است و در صورت تغییر نکردن الگوی نقشه‌ها بارش برف و باران برای این خطه در راه است.

از فردا به‌دلیل بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی اختلال در تردد جاده‌ها و برخی معابر شهری رخ دهد و دستگاه‌های خدمات رسان باید گیش آمادگی لازم را داشته باشند.

با عبور سامانه بارشی دمای هوا در استان مرکزی کاهش محسوس خواهد داشت و در مناطق سردسیر استان، دمای کمینه هوا به زیر صفر می‌رسد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.