سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاخارووا: غرب به فکر وضع مهاجران در بلاروس باشد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت غرب به جای تصمیم گیری و کمک به پناهجویان در مرز بلاروس، درباره تهدید اتحاد بین مسکو و مینسک هشدار می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه دربرنامه پخش زنده یوتیوب اعلام کرد غرب به جای تصمیم گیری و کمک به پناهجویان در مرز بلاروس، درباره تهدید یک اتحاد ترکیبی بین مسکو ومینسک هشدار می‌دهد.

زاخارووا گفت: ما از آن دنیای متمدنی که غربی‌ها از آن صحبت می‌کنند و همه را موعظه می‌کند، چیزی نمی‌بینیم جز آنکه  آن‌ها از تهدید یک اتحاد ترکیبی صحبت می‌کنند. وضعیت به گونه‌ای است که هرگونه صحبت سیاسی اصولا نامناسب است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه ما شاهد حمایت، کمک و نگرش عملی از سوی مینسک به مهاجران هستیم، افزود: کودکان خردسال و زنان مهاجر از وضعیت رنج می‌برند. اکنون باید به آن‌ها کمک شود. ارزش اسناد حقوق بشر که از سوی غرب نوشته شده و به امضا رسیده شده فقط به نوشته شدن آن روی کاغذ نیست. در عمل نیز باید کاری کرد.

این دیپلمات روس اضافه کرد: کجاست آن جامعه‌ای که از پناهندگان دعوت به عمل می آورد و اکنون به آن‌ها پشت کرده است؟ آنچه که الان لازم است اقدام به کمک‌های پزشکی بشردوستانه از سوی غرب برای مهاجران است، نه کمک‌های حقوقی یا سیاسی. 

وی تاکید کرد که جامعه غربی باید برای وضعیت اسف باری که  بیش از یک دهه برای عراقی‌ها به وجود آورد توبه و به گناه خود اعتراف کند، آن یک اشتباه ساده نبود،  آن‌ها باید تاوان آنچه را که در آنجا مرتکب شدند، بپردازند. 

بحران مهاجران در ۸ نوامبر در مرز بلاروس با لهستان، لیتوانی و لتونی، جایی که مهاجران از ابتدای سال ۲۰۲۱ به آنجا هجوم آورده‌اند، به طرز چشمگیری تشدید شد. چندین هزار نفر از خاک بلاروس به مرز لهستان آمدند و منطقه مرزی را ترک نمی‌کنند. برخی از آن‌ها سعی کردند با عبور از حصار سیم خاردار به لهستان وارد شوند. در حال حاضر حدود ۲ هزار مهاجر در کمپ های موقت به سر می‌برند. کشور‌های اتحادیه اروپا مینسک را به تشدید عمدی بحران مهاجران متهم کرده و خواستار اعمال تحریم بیشتر علیه آن شده اند.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس هم گفت که کشور‌های غربی خود مقصر این بحران هستند، زیرا اقدامات آن‌ها باعث فرار مردم از جنگ و آواره شدن آنها می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.