سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار: ظرفیت بخش کرونای بیمارستان اشنویه در حال تکمیل است

فرماندار اشنویه گفت: این شهرستان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و ظرفیت بخش کرونای تنها بیمارستان آن نیز در حال تکمیل است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، عبدالسلام مام‌عزیزی با اظهار نگرانی از عادی انگاری به وجود آمده در جامعه افزود: طی هفته‌های گذشته، روند صعودی مبتلایان به کرونا در این شهرستان ادامه دارد و بی‌توجهی به هشدار‌های کادر درمانی مبنی بر رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تجمع و مراسم‌ خانوادگی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هم اکنون تمامی تالار‌های پذیرایی در این شهرستان تعطیل شده و علی رغم وضع محدودیت‌ها همچنان تجمع‌های خانوادگی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد.

فرماندار اشنویه گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون پنج هزار و ۱۹۲ مورد مبتلا به کووید-۱۹ در این شهرستان شناسایی شده اند و ۱۰۹ نفر نیز به دلیل ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: هم اکنون ۲۶ نفر در بخش کرونا و ۹ نفر نیز در بخش آی سی یو بیمارستان این شهرستان بستری هستند که بررسی‌ها نشان می‌دهد بستری شدگان عمدتا افرادی هستند که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.

فرماندار اشنویه استقبال شهروندان از واکسیناسیون را مناسب دانست و اضافه کرد: از آغاز کار واکسیناسیون بیماری کووید- ۱۹ تاکنون، بیش از ۸۴ درصد از شهروندان واجد شرایط این شهرستان در گروه‌های مختلف این واکسن را دریافت کرده اند.

مام عزیزی تاکید کرد: با وجود استقبال شهروندان از واکسیناسیون،  رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات جهت خروج از وضعیت قرمز کرونایی ضروری و اساسی است.

وی گفت: طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا که از آن به عنوان فاصله گذاری یا قرنطینه هوشمند نیز نام برده می‌شود به زودی در این شهرستان اجرا می‌شود که با اجرای آن شاهد شیوه جدیدی در نظارت بر موضوع کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به آن خواهیم بود.

انتهای پیام/ ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.