رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: فوتی های کرونا کاهش و شهر‌های قرمز کرونایی استان از سه به ۵ شهرستان افزایش یافت.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی در استان گفت: در حال حاضر شهر‌های پیرانشهر، چایپاره، اشنویه، سردشت و پلدشت از امروز شنبه 15 آبان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته اند. ‏

وی گفت: روند کاهشی فوت شهروندان استان بر اثر ابتلا به کرونا همچنان ادامه دارد و  در ۲ روز گذشته، تک رقمی بوده که امیدواریم این تعداد نیز روز به روز کمتر شود به طوری که در شبانه روز  گذشته، متاسفانه هشت نفر و روز پیش نیز هفت نفر در آذربایجان غربی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که با اضافه شدن آنها، کل فوتی‌های ناشی ازکرونا در استان به ۶ هزار و ۹۳۳ تن رسید.

آقازاده اضافه کرد: البته از این تعداد به ترتیب چهار و ۲ نفر مربوط به ارومیه بوده که همچنان سهم بالای ارومیه را در فوتی‌های ناشی از کرونا در استان نشان می‌دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۷۰۸ نفر به تعداد مبتلایان و حدود ۲۱۰ نفر به تعداد بستری شدگان ناشی از کرونا در آذربایجان غربی اضافه شد و تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در آذربایجان غربی به ۳۰۸ هزار و ۴۳۲ نفر افزایش یافت.

آقازاده ادامه داد: همچنین در حال حاضر، هزار و ۱۲ نفر در مراکز درمانی استان بر اثر ابتلا به سندرم حاد تنفسی بستری هستند.

وی گفت: از این تعداد، ۲۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و ۴۱ نفر تحت ونتیلاتور قرار دارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.