سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به آفریقا سفر می‌کند

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن روز دوشنبه برای بازدید از کنیا، نیجریه و سنگال، راهی آفریقا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد در پی تلاش دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای حل و فصل بحران‌ها در اتیوپی و سودان همچنین تقویت همکاری‌های ضد تروریسم، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هفته آینده به آفریقا سفر خواهد کرد.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن در نخستین سفر خود به کشور‌های جنوب صحرای آفریقا قرار است روز دوشنبه برای بازدید از کنیا، نیجریه و سنگال راهی آفریقا شود. پیشتر، بلینکن مذاکراتی مجازی با رهبران نیجریه و کنیا انجام داد که در آن زمان وزارت امور خارجه  این مذاکرات را نوعی «سفر مجازی به آفریقا» نامید.

اگر چه او قصد ندارد از اتیوپی یا سودان دیدن کند، اما دو کشور همسایه آنها یعنی سومالی و کنیا در رأس برنامه‌های او خواهد بود.

کنیا که در حال حاضر یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل است، نقشی کلیدی در تلاش‌های منطقه‌ای برای کاهش تشدید درگیری‌ها در اتیوپی ایفا کرده و مدت‌هاست به دنبال ایجاد ثبات در سومالی بحران‌زده است.

این کشور همچنین از تلاش‌های گسترده‌تر برای بازگرداندن دولت تحت رهبری غیرنظامیان در سودان پس از کودتای ماه گذشته در این کشور حمایت کرده است.

بلینکن قرار است در دیدار با مقامات نیجریه و سنگال هم در خصوص امنیت، سلامت، آب و هوا، دموکراسی و توسعه آفریقای غربی از جمله بهبود یافتن شرایط پس از همه‌گیری ویروس کرونا و ارتقای اقتصاد جهانی عادلانه‌تر و فراگیرتر بحث کند. وی همچنین بر گسترش روابط تجاری و تجاری آمریکا با دو کشور تاکید خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.