سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام :

۷.۵ درصد جمعیت ایلام به دیابت مبتلا هستند

صادقی فر گفت: ۷.۵ درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال استان ایلام به بیماری دیابت مبتلا هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، جمیل صادقی فر ،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه ۲۵ درصد بیماران دیابتی از بیماری خود اطلاع ندارند، اظهار داشت: در کشور بیش از ۵.۵ میلیون نفر از افراد بالای ۲۵ سال مبتلا به دیابت هستند.

صادقی فر اضافه کرد : ۷.۵ درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال استان ایلام به بیماری دیابت مبتلا هستند که این رقم در کشور ۱۱ درصد است.

او افزود: طی سالیان اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است و بیش از ۴۶۳ میلیون نفر از افراد ۲۰ تا ۷۹ ساله در جهان مبتلا به دیابت هستند.

صادقی فر با بیان اینکه بیش از یک میلیون کودک و نوجوان مبتلا به دیابت نوع یک هستند، گفت: پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۴۵ تعداد این بیماران بالغ بر ۷۰۰ میلیون نفر شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: سالانه بیش از ۴.۵ میلیون نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

صادقی فر یادآور شد: بیماری دیابت ۲ نوع است که نوع اول معمولا قبل از ۳۰ سالگی ظاهر می‌شود و علت آن فقدان یا کمبود انسولین است.

او افزود: دیابت نوع ۲ نیز در بزرگسالی رخ می‌دهد و عوامل متعددی مانند اضافه وزن و چاقی، عدم فعالیت بدنی، سن بالای ۳۰ سال، رژیم غذایی نامناسب و وراثت در آن نقش دارد.

 صادقی فر مهمترین علائم این بیماری را تکرر ادرار، خشکی دهان و تشنگی بیش از حد، پرخوری، خستگی، کاهش وزن بدون دلیل، تاری دید، احساس سوزش و مورمور شدن دست‌ها و پا‌ها و تأخیر در التیام زخم‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام / غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.