سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای شهر در بازدید از پارک علم و فناوری مطرح کرد؛

هوشمند سازی، سیاست مهم شورای شهر مشهد

عضو شورای شهر مشهد گفت: با بررسی شبکه ای مسائل مدیریت شهری و انتقال آن به پارک علم و فناوری در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری، فنی عمران و حمل و نقل در جهت هوشمند سازی شهر تلاش می‌کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، به بهانه هفته کارآفرینی اعضای شورای شهر مشهد، از شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان بازدید کرده و در نشستی کوتاه، ضمن توجه به ظرفیت و پتانسل خراسان رضوی در منطقه، در جهت حمایت از رشد و بالندگی هرچه بیشتر نخبگان استان گفتگو کردند.

حسین حسامی عضو شورای شهر مشهد در حاشیه  بازدید از پارک علم و فناوری گفت: پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری و فناوری که شهرداری مشهد در اختیار دارد  به ارتباط و همکاری نزدیک نیاز دارند.

او با بیان اینکه با برقراری ارتباط بین پارک و کارخانه شبکه مسائل مدیریت شهری به خوبی مدیریت می‌شوند، افزود: با بررسی شبکه ای مسائل مدیریت شهری و انتقال آن به پارک علم و فناوری در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری، فنی عمران و حمل و نقل در جهت هوشمند سازی شهر تلاش می‌کنیم.
عضو شورای شهر مشهد  ادامه داد: بر همین اساس بحث هوشمند سازی یکی از مهم‌ترین اهداف و سیاست‌های شورای ششم است که این امر ابعاد مختلفی دارد که یکی از ابعاد آن ارتباط با پارک علم و فناوری است.

 

بر همین اساس مهدی ناصحی عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد نیز در طی این بازدید گفت: امروز آنچه برای اقتصاد و پیشرفت توسعه کشور باید مد نظر قرار گیرد این است که بتوانیم با سرمایه گذاری در زمینه‌ تکنولوژی‌های نوین و با اتکا به توان علمی جوانان، کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دهیم.

او با بیان اینکه  پارک علم و فناوری یکی از مجموعه‌های تکنولوژی‌های برتر است، افزود: می‌توان با استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری در حوزه مدیریت شهری و پیشبرد اهداف شهری بهره برد که بر همین اساس تفاهماتی بین شورای شهر و پارک انجام خواهد شد.

مجید دبیریان رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد نیز گفت: با تلاش و برنامه‌های میان مدت و بلندمدت، در جهت رشد و شکوفایی شهر و استان تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه اقتصادی، خلق ثروت و ارزش آفرینی را در استان رواج دهیم.

او با اشاره به سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد خواهان آشنایی جامع‌تر با شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان، به ویژه شرکت‌های خدمات رسان در حوزه شهرداری و شورای شهر شد.

 رضا قنبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به اینکه پارک خراسان، نه تنها شهر مشهد، بلکه کل خراسان رضوی را دربردارد و تنها پارک استان محسوب می‌شود، گفت: حدود ۶۰۰۰ نفر در این شرکت‌ها مشغول به فعالیت هستند که بیش از ۸۵ درصد را  لیسانس به بالا و نزدیک به ۹ درصد آن از ۶۰۰ نفر، دارای مدرک دکترا هستند.

او با بیان اینکه خواسته اصلی ما توسعه بازار است، افزود:  خواسته ما از شهرداری این است که قوانین هوشمندی را در جهت  توسعه  حوزه‌های شرکتهای دانش بنیان تعریف کنند و شرکت‌های دانش بنیان به راحتی پروژه بگیرند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به اینکه از لحاظ تعداد شرکت‌های دانش بنیان، مقام سوم و از لحاظ فروش دانش بنیان، دومین استان کشور هستیم، ادامه داد:کل بودجه پارک خراسان رضوی ۳۴ میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل ۷۰ درصد افزایش داشته و این درحالی است که فروش دانش بنیان استان در سال گذشته ۱۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

 علی جاهدی مدیر پردیس ICT پارک خراسان در ادامه، با اشاره به ظرفیت و پتانسیل ویژه استان خراسان رضوی در این حوزه گفت: خراسان رضوی به عنوان دومین استان کشور در حوزه ICT شناخته می‌شود و وجود شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی ازجمله نشان، اقامت ۲۴، پارت، باد صبا و تیم فکری اصلی کافه بازار در مشهد از برند‌های ملی این حوزه هستند.

او با اشاره به این مهم که خراسان رضوی و مشهد توان و پتانسیل لازم را برای قرارگیری جزو ۵ اکوسیستم برتر ICT در منطقه دارد، افزود: در این خصوص پارک استان زیرساخت‌های لازم برای حمایت، گردهم آوری و تسهیل گری این شرکت‌ها را ندارد که نیاز است توجه ویژه‌ای در این زمینه صورت گیرد.

مهدی مروی، معاون توسعه و مدیریت منابع پارک خراسان نیز با بیان اینکه بالغ بر ۳۰۰۰ نفر از نیرو‌های شغال در سایت مرکزی پارک خراسان در حال فعالیت و رفت و آمد هستند، گفت: پارک خراسان ردیف عمرانی در جهت توسعه در این زمینه ندارد و لذا نمی‌تواند حتی پاسخگوی نیاز‌های رفاهی این جوانان باشد.

پارک علم و فناوری خراسان یکی از بزرگترین و اولین پارک‌های تاسیس شده در ایران است که در شهریور ماه ۱۳۸۱ در زمینه ایجاد و گسترش فناوری ملی و فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی فعالیت اجرائی خود را در زمینی به وسعت ۴۰ هکتار در مشهد و در جوار شهرک صنعتی توس آغاز کرد.

پارک علم و فناوری سازمانی است که به وسیله متخصصان حرفه‌ای اداره می‌شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در میان شرکت‌ها و مؤسساتی است که متکی بر علم و دانش در محیط پارک فعالیت می‌کنند.

گفتنی است؛ اعضای شورای شهر مشهد و تیم همراه، از شرکت‌های دانش بنیان به‌پویان امین منتظر، آهار شرق پرتو صنعت و آرشام صنعت توس بازدید کردند.

 

انتهای پیام//س.ع

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.