سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش برف و باران کردستان را فرا می گیرد

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: همراه با ورود یک سامانه بارشی از امروز به استان، بارش باران و برف و کولاک در نقاط مرتفع و گردنه‌های کردستان پیش بینی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،خبات قمری کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به  ورود سامانه بارشی از امروز به استان اظهر داشت: فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر وقت روز جمعه ادامه دارد و در مدت فعالیت این سامانه بارشی، بارش باران، رعد و برق، در برخی از نقاط مه و کاهش دید، وزش باد گاهی اوقات شدید و در گردنه‌ها و ارتفاعات استان بارش برف و کولاک را شاهد خواهیم بود.

قمری با بیان اینکه قسمت عمده بارش‌ها امشب تا ظهر فردا (جمعه) رخ خواهد داد، اضافه کرد: تمرکز بارش‌ها در نیمه شرقی استان و در شهر‌هایی همچون قروه، دهگلان، کامیاران، سروآباد، بیجار، دیواندره و سنندج است و در این مناطق امکان آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

او ادامه داد: با توجه به سرد بودن سامانه، در نقاط سردسیر و مرتفع استان امکان بارش برف و کولاک، لغزندگی جاده‌ها و مشکلات تردد در گردنه‌ها و ارتفاعات وجود دارد که توصیه می‌شود مردم از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه میانگین حداقل دمای استان در شبانه روز گذشته ۲ و حداکثر آن ۱۷ درجه سانتی گراد بود، یادآور شد: در شبانه روز گذشته سراب شهرک با دمای منفی پنج درجه سردترین و سلین با دمای ۲۳ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج بین چهار و ۱۹ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.