سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسپوتنیک گزارش داد؛

جمهوری خواهان سیاست‌های بایدن را عامل بدترشدن اوضاع زندگی آمریکایی‌ها می‌دانند

جمهوری خواهان آمریکا ضمن انتقاد به سیاست اقتصادی دولت بایدن و تورم بی سابقه در این کشور، بایدن را به باد انتقاد گرفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اوایل این هفته، شبکه خبری سی ان ان یک نظرسنجی را منتشر کرد که نشان می‌دهد ۵۸ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که رئیس‌جمهور آمریکا به مهم‌ترین مشکلات کشور توجه کافی نداشته است و ۵۲ درصد از شرکت کنندگان نیز از عملکرد بایدن ناراضی هستند.

پس از انتشار جدید‌ترین گزارش اداره آمار کار آمریکا که نشان داد تورم این کشور در ماه گذشته به بالاترین سطح خود در سه دهه گذشته رسیده است، جمهوری خواهان عملکرد ضعیف بایدن در اقتصاد را مورد انتقاد قرار دادند.

ارقام چشمگیر این نظرسنجی که افزایش ۶.۲ درصدی تورم در ماه اکتبر در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد مخالفت جمهوری خواهان و برخی دموکرات‌ها را برانگیخت.

رونا مک دانیل، رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان انگشت اتهام را به سمت سیاست‌های اقتصادی دولت و افزایش قیمت‌ها برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نشانه رفت.

او گفت: «خانواده‌های آمریکایی با هزینه‌های بی‌سابقه‌ای برای کالا‌های روزمره، از گاز گرفته تا خواربار، روبه‌رو هستند، اما جو بایدن همچنان برای تریلیون‌ها دلار هزینه‌های بیهوده و افزایش مالیات در دهه‌های اخیر تلاش می‌کند.»

رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان ظاهراً به لایحه زیرساختی ۱.۲ تریلیون دلاری و بسته آشتی ۱.۷۵ تریلیون دلاری رئیس جمهور اشاره می‌کرد که هنوزبه قانون تبدیل نشده است.

مک دانیل ادامه داد: «اعمال احکام غیرقانونی بر کارگران و مشاغل کوچک، کاهش مالیات ثروتمندان و درخواست از آمریکایی‌ها برای پرداخت هزینه‌های سوسیالیستی، نشان می‌دهد که بایدن و دموکرات‌ها چقدر از واقعیت فاصله دارند.»

استفن مور، مشاور اقتصادی سابق دونالد ترامپ نیز گفت: «تورم گذرا نیست و فقط مشکل طبقات بالا نیست؛ به همه آمریکایی‌ها، به ویژه طبقه فقیر و متوسط آسیب می‌زند.»

لری کودلو، اقتصاددان ارشد کاخ سفید ترامپ هم با این دیدگاه موافق بود و واکنش بایدن به تورم را به شدت مورد انتقاد قرار داد. او از دولت بایدن خواست «بستن خطوط لوله در میشیگان را متوقف کند.

کودلو تاکید کرد: «ما ۲ میلیون بشکه کمبود داریم. ۲۰ ماه پیش، ما ۱۳ میلیون بشکه نفت در روز تولید می‌کردیم. در طول همه گیری به ۱۱ میلیون بشکه کاهش یافت و هنوز هم بهبود نیافته است. سیاست‌های بایدن مسبب این امر است.»

سناتور جو مانچین از نگرانی‌های جمهوری‌خواهان حمایت کرد و گفت: تهدید ناشی از تورم بی سابقه برای مردم آمریکا گذرا نیست و در حال بدتر شدن است. از فروشگاه مواد غذایی گرفته تا پمپ بنزین، آمریکایی‌ها می‌دانند که مالیات، تورم واقعی است و واشنگتن دیگر نمی‌تواند اقتصاد را نادیده بگیرد.

این اظهارات پس از آن است که بایدن روز چهارشنبه اعتراف کرد که آمار‌های جدید تورم نشان می‌دهد که قبل از اینکه اقتصاد ما [آمریکا]به حالت عادی بازگردد، کار‌های بیشتری برای انجام دادن وجود دارد.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا پیشتر گفته بود که تورم به جیب آمریکایی‌ها آسیب می‌زند و معکوس کردن این روند برای من اولویت اصلی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.