سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزانه ۴ تا ۵ هزار افغان به ايران مهاجرت می‌کنند

شورای پناهندگان ناروی در گزارش تازه‌ای گفته‌است که روزانه 4 تا 5 هزار افغان از ترس طالبان به ایران پناه می‌برند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  شورای پناهندگان ناروی گزارش داده است که بسیاری از زنان و کودکان خسته از وضعیت کنونی‌ افغانستان‌ هستند.

یان ایگلند، رئیس سازمان شورای پناهندگان ناروی که اخیرا از ایران بازدید کرده می‌گوید که این کشور به تنهایی قادر به میزبانی از این حجم بزرگ پناهجویان روبه افزایش نیست و بنابراین کشورهای دیگر باید کمک‌های بشری خود را تا پیش از سردی هوای کشنده، هم در داخل و هم در کشورهای همسایه افغانستان سرعت بخشند. 

یک خانواده مهاجر به رئیس شورای مهاجران ناروی گفته است بخاطر اینکه آن‌ها متعلق به اقلیت شیعه در افغانستان هستند، مورد حمله قرار گرفته، خانه‌هایشان به آتش کشیده شد و اموال شان مصادره شده است، چنانچه آن‌ها پس از روزها سفر بلاخره خود را به ایران رسانده‌اند. 

یان ایگلند رئیس این نهاد گفته است که آن‌ها به وی گفته‌اند که افراد مسلح خانواده‌های آن‌ها را هشدار داده‌اند که دختران خورد سال شان را به زور به عقد خود در خواهند آورد. 

ایگلند گفته است که از 300 میلیون دالری که از سوی کمیساریای عالی سازمان ملل درامور مهاجران برای مهاجران تازه از افغانستان تقاضا شده بود، 136 میلیون آن برای کمک به مهاجران در ایران در نظر گرفته شده است. 

او یاد آور شد که تا کنون تنها 32 در صد این تقاضا عملی شده است. 

ایران از چهار دهه به این سو میزبان میلیون‌ها مهاجر افغان بوده است. اما مهاجرت افغان ها به ایران پس از تسلط طالبان بر افغانستان، بیشتر شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مهاجرت ، ایران ، افغانستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.