سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ولایت "هرات" افغانستان امروز سه شنبه در دیدار با سرپرست اداره اطلاعات و فرهنگ طالبان در این ولایت، از آمادگی ایران برای راه‌اندازی برنامه‌های آموزشی برای جوانان افغانستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد صدیقی‌فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ولایت "هرات" افغانستان در دیدار با مقامات افغانستان با بیان اینکه ایران و افغانستان مشترکات زیادی در زمینه های مختلف از جمله فرهنگی، دینی و اجتماعی دارند اعلام کرد، ایران آماده است با مردم و دولت موقت افغانستان در بخش های مختلف از جمله مسائل فرهنگی همکاری کند.

"صدیقی‌فر" در این دیدار خاطرنشان کرد، تهران آمادگی دارد با راه‌اندازی برنامه‌های آموزشی برای جوانان افغانستان، ظرفیت علمی آنها را بالا ببرد.

مولوی "نعیم‌ الحق حقانی" سرپرست اداره اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت هرات افغانستان نیز در این دیدار با بیان اینکه افغانستان و ایران دارای زبان و فرهنگ مشترک هستند خاطرنشان کرد، دولت موقت افغانستان خواستار روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران می باشد.

مولوی "نعیم‌ الحق حقانی" در ادامه در خصوص همکاری دو کشور در بخش های مختلف گفت: دولت موقت افغانستان طبق مکانیزم مشخص از فرصت‌های به وجود آمده در آینده نزدیک استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار