سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمان طلایی کشت گندم و جو چه زمانی است؟

کارشناس هواشناسی کاربردی کشاورزی سازمان جهاد کشورزی استان کرمانشاه زمان طلایی کشت گندم و جو در استان را ۱۵ آبان تا ۱۵ آذر اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خسرو زره‌گر کارشناس هواشناسی کاربردی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : اگرچه بعد از این زمان نیز امکان کشت گندم و جو وجود دارد، اما پس از آن کشاورزان برای کشت گندم و جو ناچار به استفاده از میزان بذر بیشتری خواهند بود که هزینه‌های کشت را برای آن‌ها بالا می‌برد.

او با تاکید بر اینکه هم اکنون شرایط برای کشت گندم و جو به عنوان دو محصول استراتژیک درمنطقه فراهم است و کشاورزان می‌توانند با مشورت کارشناسان کشاورزی اقدام به کشت کنند، به کشاورزان استان توصیه کرد از فرصت طلایی برای کشت گندم و جو استفاده کنند.

کارشناس هواشناسی کاربردی کشاورزی سازمان جهاد کشورزی استان کرمانشاه با اشاره به وقوع بارندگی موثر در دو شهرستان جوانرود و ثلاث باباجانی با میانگین بارش بیش از ۳۹ و ۴۳ میلیمتر، افزود: امسال پیش بینی شده اواخر آبان یا نهایتا اوایل آذر در همه نقطه استان پَلِه زده باشد.

او افزود: در سنوات نرمال بارندگی موثر در استان کرمانشاه در دهه سوم آبان رخ می‌دهد.

او میزان بارش برای وقوع بارندگی موثر یا به اصطلاح محلی "پَلِه" را ۲۵ میلیمتر اعلام کرد و افزود: زمانی می‌گوییم بارندگی موثر رخ داده که اراضی یک منطقه بین ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر از آب اشباع شده باشند که با این میزان بارش رطوبت لازم برای رشد گیاه در زمین وجود دارد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.