سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمه گل نرگس در خراسان جنوبی استقبال نشد

ثبت نام بیمه گل نرگس برای اولین بار در خراسان جنوبی همزمان با ۳ استان دیگر، از اول مهر در خراسان جنوبی آغاز شد و مورد استقبال کشاورزان قرار نگرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  بخشی  معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان بابیان اینکه تعرفه‌های بیمه گل نرگس همزمان با استان‌های فارس، خوزستان و ایلام به استان ابلاغ شد، گفت: شرایط بیمه برای گل نرگس بسیار مطلوب است و کشاورزان در دو سال اخیر متقاضی زیرپوشش رفتن این محصول بودند.

او با تأکید بر اینکه با توجه به فصل گل دهی گل نرگس، عواملی از سرمازدگی و رواناب‌های فصلی کشاورزان را متضرر می‌کند، گفت: هم اکنون سامانه برای ثبت درخواست بیمه برای کشاورزان باز است و کشاورزان در فرصت باقیمانده برای ثبت درخواست اقدام کنند.

مدیر صندوق بیمه جهاد کشاورزی استان گفت: با بیان اینکه تعرفه‌های بیمه براساس تراکم کشت گل نرگس و تعداد شاخه در هر متر مربع محاسبه می‌شود، افزود: برای گل نرگس سه تعرفه با نرخ‌های ۷ هزار و ۵۰۰ تومان، ۹ هزار تومان و ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بخشی در خصوص نرخ تعرفه‌ها و میران غرامت‌ها اشار کرد و گفت: به ازای هر ۲۵۰ شاخه گل نرگس در مترمربع هفت هزار و ۵۰۰ تومان تعرفه تعیین شده که در صورت بروز خسارت ۲۵۰ هزار تومان غرامت بیمه پرداخت می‌شود.

او گفت: برای هر ۳۰۰ شاخه گل نرگس در مترمربع ۹ هزار تومان تعرفه تعریف شد که در صورت خسارت ۳۰۰ هزار تومان غرامت پرداخت می‌شود.

بخشی افزود: به ازای هر ۳۶۰ شاخه گل نرگس در مترمربع با ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعرفه، ۳۵۰ هزار تومان غرامت تعیین شده است.

مدیر صندوق بیمه جهاد کشاورزی استان گفت: بیمه گل نرگس عوامل خسارتی از جمله تگرگ، زلزله، سرما و یخبندان و سیل را زیرپوشش قرار می‌دهد.

به گفته او با اعلام تعرفه‌ها از سوی ستاد صندوق بیمه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های فروش و شعب بیمه‌ای بانک کشاورزی در خصوص بیمه گل نرگس اقدام کنند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.