سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش سطح زیر کشت زیتون در نهبندان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان گفت: با توجه به استقبال کشاورزان ، سطح زیر کشت زیتون در این شهرستان ۳۰ هکتار افزایش یافته است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حیدرپور مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: سطح زیر کشت زیتون در نهبندان ۳۳۰ هکتار است که ۱۵۵ هکتار بارور و ۱۷۵ هکتار غیربارور بوده و این شهرستان نخستین تولیدکننده زیتون در خراسان جنوبی است.

وی افزود: زیتون نهبندان کیفیت بالایی دارد و روغن تولیدی از آن هم با کیفیت مطلوب در استان معروف است.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: با توجه به خشکسالی، افزایش بی‌سابقه درجه حرارت و کاهش رطوبت امسال تولید این محصول حدود ۵۰ درصد کاهش دارد و امسال ۸۰ تن محصول زیتون از باغات شهرستان نهبندان برداشت می‌شود.

وی افزود: در حوزه فرآوری نیز ۲ کارگاه روغن‌کشی با ظرفیت استحصال ۶۰۰ کیلوگرم روغن در ساعت وجود دارد و برندسازی برای روغن استحصالی از زیتون همچنین فرآوری آن برای تولید زیتون شور و زیتون پرورده از نیاز‌های منطقه است که در صورت اقدام نقش موثری در افزایش سود و اشتغال خواهد داشت.

حیدرپور از کشاورزان خواست در راستای افزایش بهره‌وری و برداشت محصول باغات قدیمی را با ارقام خوب و دارای بهره‌وری بالا و سازگار با منطقه پیوند بزنند.

وی با بیان اینکه ارقام عمده کاشت زیتون در نهبندان زرد روغنی، آربیکن، میشن و کنسروالیا است، گفت: مناطق کاشت زیتون منطقه چاهداشی، حیدرآباد و شوسف است همچنین برداشت زیتون در این شهرستان از ابتدای آبان آغاز می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.