چند روزی است که برداشت زیتون در شهرستان نهبندان آغاز شده است و کشاورزان، دسترنج خود را از شاخه های درختان می چینند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، همزمان با فرا رسیدن فصل پاییز، برداشت چندین نوع از محصولات کشاورزی در شهرستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده است.

یکی از این محصولات، زیتون است که کشاورزان نهبندانی این روز‌ها مشغول برداشت آن هستند و امیدوارند علی رغم خشکسالی، محصول مرغوب و خوبی را برداشت کنند.

کاهش محصول به دلیل تنش های آب و هوایی

یکی از کشاورزان شهرستان نهبندان که به کار برداشت زیتون مشغول است، می‌گوید: از زمانی که برداشت این محصول آغاز می‌شود، تا ۱۵ روز بعد از آن به کار برداشت زیتون مشغول هستیم.

او ادامه می‌دهد: امسال در فصول مختلف تنش‌های مختلف آب و هوایی رخ داده است و در فصل گُل دهی این محصول نیز با تنش گرمایی مواجه بودیم.


بیشتر بخوانید


این کشاورز بیان می‌کند: به دلیل تنش‌های آب و هوایی، شاهد کاهش باردهی درختان و برداشت محصول هستیم، اما امیدواریم با روغن گیری بتوانیم سود خوبی را کسب کنیم.

او عنوان می‌کند: از زمان برداشت زیتون، کار روغن گیری زیتون آغاز می‌شود و محصول پس از روغن کشی در ظروف مختلف بسته بندی و به بازار عرضه می‌شود.

پیش بینی برداشت ۸۰ تن زیتون در نهبندان

حیدرپور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان گفت: در حال حاضر ۳۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیرکشت محصول زیتون است و مقام اول در سطح زیرکشت زیتون در استان، مربوط به نهبندان است.

او افزود: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۸۰ تن محصول زیتون از باغات شهرستان نهبندان برداشت شود.

حیدرپور اظهار کرد: چند سالی است که توسعه و پرورش باغات زیتون در شهرستان نهبندان شدت گرفته است و امیدواریم این موضوع ادامه داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان تصریح کرد: امسال میزان برداشت زیتون، ۴۰ درصد نسبت به پارسال کاهش دارد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.