سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جدیدترین توضیحات درباره نتیجه بررسی های حمله سایبری به سامانه سوخت رسانی

سردار غلامرضا جلالی، رئیس پدافند غیرعامل کشور درمورد نتیجه بررسی ابعاد مختلف حمله سایبری به سامانه سوخت رسانی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که دو هفته از حمله سایبری به جایگاه های سوخت کشور می‎گذرد، بعد از یک هفته روند عادی سوختگیری از سر گرفته شد و حالا پس از این حادثه گزارش نهایی آن در سازمان پدافند غیرعامل آماده شده که سردار جلالی توضیحاتی را درباره آن بیان می‌کند.

سردار غلامرضا جلالی، رئیس پدافند غیرعامل کشور در پخش خبری ساعت 14 و در پاسخ به اینکه پدافند غیرعامل در بررسی های این حادثه به چه ابعاد جدیدی رسیده است گفت: " بررسی اولیه این بود ک برنامه دشمن یک برنامه زیرساختی ترکیبی بود از جنس سایبری که چهار مولفه داشت. مولفه اول مولفه سایبری و مبتنی بر استفاده دشمن از ضعف ها و آسیب پذیری هایی که در ذات سیستم سوخت رسانی ما وجود داشت بود.

وی ادامه داد: مولفه دوم این بود که سیستم سوخت‌رسانی قطع شود و سوخت به مردم نرسد و بخش سوم اینکه با استفاده از رسانه های بیگانه و تلویزیون های خارجی در مردم بخاطر قطع سیستم سوخت ایجاد برانگیختگی کنند و بعد هم مردم را به اعتراض و اغتشاش دعوت کنند.

اقدامات پیشگیرانه در برابر برنامه های توطئه آمیز دشمن در ماجرای حمله سایبری به سامانه سوخت رسانی

سردار جلالی افزود: این برنامه ها فقط در مرحله اول موفق بود و ما به سرعت وارد عمل شدیم و اولین کاری که انجام شد این بود که سیستم سوخت رسانی از کنترل مدار خارج شد و خدمات سوخت رسانی به مردم ارائه شد و ما بعد از 3 الی 4 ساعت توانستیم کل سیستم سوخت رسانی را با نرخ لیتری 3 هزار تومان برگردانیم. به مرور مرحله به مرحله دسترسی کامل به سیستم ایجاد شد و پس از آن هم مرحله امن سازی و مسدود سازی است که همچنان در حال انجام است ما این نقطه ضعف را تبدیل به نقاط قوت می‌کنیم و در این بازنگری حتما نقاط ضعف قبلی را برطرف می‌کنیم.

رئیس پدافند غیرعامل اضافه کرد: نکته دوم اینکه این عملیاتی بود ک در آن دشمن تلاش می‌کرد به واسطه آن مردم را تحریک کند که رسانه ملی در یک اقدام اولیه هشیاری لازم را به مردم داد تا توطئه هایی که دشمن قصد داشت انجام دهد به نتیجه نرسد.

سردار جلالی در پایان این گفت‌‍وگوی زنده گفت: بررسی های فنی ما به اتمام رسید و طی نامه ای به دادستان کل کشور و سازمان بازرسی، پرونده را ارجاع دادیم برای رسیدگی فعل و اقداماتی که باید انجام شود. در پروسه دوم هم برنامه مصون سازی دائمی و باز طراحی و معماری مجدد سیستم به شکلی که ما آسیب پذیری نداشته باشیم در دست اقدام است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.