سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای پنتاگون درباره نفوذ چین در کره شمالی

سخنگوی پنتاگون گفت جامعه بین‌المللی امیدوار است پکن از نفوذ خود در کره شمالی به شیوه‌ای سازنده نه ممانعت کردن از خلع سلاح هسته‌ای استفاده کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تله تریدر، جان کربی، سخنگوی پنتاگون با ادعای اینکه چین در کره شمالی نفوذ دارد و استفاده از این نفوذ به روشی سازنده به نفع پکن نیز خواهد بود، اعلام کرد: جامعه بین‌المللی مایل است ببیند که دولت چین از این نفوذ به شیوه‌ای سازنده برای اعمال تحریم‌هایی که در حال حاضر بر پیونگ یانگ برای تولید تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک اعمال شده، استفاده کنند.

بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، کره شمالی از تولید تولید تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک منع شده و واشنگتن در مذاکرات هسته‌ای با این کشور به بن بست رسیده است. 

بر اساس یک مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی مستقر در واشنگتن اطلاعات بدست آمده از تصاویر ماهواره‌ای که بین ماه‌های آوریل و اکتبر، گرفته شده نشان می دهد که کارخانه اصلی کنسانتره اورانیوم پیونگ‌سان در کره شمالی به فعالیت‌های خود مطابق با تولید کنسانتره اورانیوم و تلاش‌ها برای نگهداری مداوم آن ادامه می‌دهد.

کارخانه پیونگ‌سان تنها تولیدکننده تایید شده کنسانتره اورانیوم و معروف به کیک زرد است و طبق اطلاعاتی که از این تصاویر، بدست آمده است شالوده‌ای که تولید مواد شکافت‌پذیر کره شمالی برای سلاح‌های اتمی بر آن بنا شده، همچنان فعال است.

پیشتر، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در یک نشست مطبوعاتی گفت: «از همه اعضای سازمان ملل می‌خواهیم تا به تعهدات تحریمی خود بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای محدود کردن توانایی کره شمالی برای دستیابی به منابع و فناوری مورد نیاز برای پیشبرد برنامه‌های تهدیدآمیز و غیرقانونی سلاح‌های کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک عمل کند.»

 چین و روسیه پیشتر در بیانیه‌ای از سازمان ملل متحد خواستند که به خاطر کمک به معیشت مردم کره شمالی در شرایط فعلی اقتصادی برخی تحریم‌ها علیه این کشور را لغو کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.