سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه‌های هفته پژوهش در زنجان اجرا می‌شود

رئیس دانشگاه زنجان گفت:برنامه استانی هفته پژوهش از ۱۳ تا ۱۹ آذرماه و برنامه ملی هفته پژوهش نیز از ۲۰ تا ۲۶ آذرماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نجفیان رئیس دانشگاه زنجان گفت: امروزه مقوله پژوهش از کالایی که فقط در انحصار دانشگاه و موسسات پژوهشی بود خارج شده و به شکل عمومی‌تری در جامعه مطرح شده است.

او افزود: جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری، پژوهش در بخش دانش‌آموزان، پژوهش در بخش دانشجویی و نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری و فن‌بازار در این هفته برگزار خواهد شد.

 رئیس دانشگاه زنجان بابیان اینکه فعالیت‌ها و برنامه‌های هفته پژوهش از امروز کلید می‌خورد، گفت: برنامه‌های هفته پژوهش مطابق روال چند سال گذشته در سطح استانی و ملی برگزار می‌شود.

نجفیان در رابطه با زمان برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش، ادامه داد: برنامه استانی هفته پژوهش از ۱۳ تا ۱۹ آذرماه و برنامه ملی هفته پژوهش نیز از ۲۰ تا ۲۶ آذرماه برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه پژوهش و فناوری در سال‌های اخیر به شکل عمومی‌تری در جامعه و در دستگاه‌های اجرایی استان زنجان مطرح شده است، گفت: امروزه مقوله پژوهش از کالایی که فقط در انحصار دانشگاه و موسسات پژوهشی بود خارج شده است.

مرادخانی مدیر پارک علم و فناوری استان زنجان نیز با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی با صاحبان صنایع، کارگاه‌های آموزشی و رونمایی محصولات جدید در نمایشگاه پژوهش، ادامه داد: نیازمندی‌های پژوهشی دستگاه‌ها باید به نوعی با متولیانی که در نمایشگاه شرکت کردند، مجددا مورد بحث قرار گیرد.

او بااشاره به اینکه پارسال استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش بیشتر شرکت کردند، افزود: استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، چون از لحاظ اقتصادی ثمره‌ای ندارد، تمایلی به شرکت در این نمایشگاه ندارند.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.