سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کردستان:

بنا‌های تاریخی هویت فرهنگی و اجتماعی مردم کردستان هستند

مرادنیا گفت: بنا‌های تاریخی، بخش مهمی از هویت فرهنگی و اجتماعی مردم کردستان هستند که باید به بهترین نحو ممکن، تملک، بازسازی و نگهداری شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  بهمن مرادنیا استاندار کردستان روز یکشنبه در جریان بازدید از آثار تاریخی شهر سنندج، اظهار داشت: باید در راستای تملک بخش‌های باقی مانده از آثار تاریخی شهر سنندج به منظور بازسازی و نگهداری اصولی از این آثار به بهترین شکل اقدام و برنامه‌ریزی شود.

او افزود: با توجه به اینکه تعداد زیادی از آثار شاخص شهر سنندج در یک محدوده قرار دارد، می‌توان این بنا‌ها را همچون مجموعه‌ای در یک راستا مرمت و احیاء کرده و در سطح ملی و بین‌المللی به منظور جذب گردشگران بیشتر به استان، برای معرفی آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان نیز در این بازدید گفت: بافت تاریخی هسته مرکزی شهر سنندج دارای بنا‌های بسیار با ارزشی است که این اداره‌کل برنامه‌ریزی لازم را برای حفاظت و احیاء این بافت و آثار موجود در آن، در دست اقدام دارد.

یعقوب گویلیان اضافه کرد: گسترش مرکز شهر سنندج از دوره صفوی تا دوره قاجار در اطراف میدان والی انجام شده است و کاخ‌ها و بنا‌های حکومتی ولایت کردستان و عناصر مهم و عمومی شهر مانند مسجد جامع در جوار آن قرار داشتند که این عناصر باقی مانده با برنامه‌ریزی و ساماندهی باید تبدیل به مهم‌ترین مرکز فرهنگی، هنری و تاریخی و همچنین مرکزی برای توسعه گردشگری پایدار شهری شود.

او ادامه داد: همراهی و همکاری مردم شهر سنندج به ویژه ساکنان بافت‌های قدیمی در حفظ و احیاء بنا‌های تاریخی موجود در این محدوده بسیار حائز اهمیت است.

در این بازدید آثار تاریخی از جمله عمارت مشیر دیوان و معتمد وزیری مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفت.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.