مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: برنامه‌ریزی و هماهنگی برای رفع مشکلات ورود گردشگران خارجی علاقه‌مند سفر به استان انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان امروز در جلسه بررسی دستورالعمل برنامه‌ریزی برای ورود گردشگران خارجی به استان اظهار داشت: ویروس کرونا موجب شد نیرو‌های شاغل در حوزه صنعت گردشگری و هتلداری کردستان به بیش از یک سوم کاهش یابد که جبران این حجم بیکاری و ضرر و زیان مالی نیازمند یک عزم جدی در استان است.

گویلیان افزود: صدور دستورالعمل جدید و ابلاغ آن به استان‌ها از طرف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ورود گردشگران خارجی به کشور نشان از عزم جدی در حوزه گردشگران ورودی به کشور است.

او ادامه داد: مرز باشماق یکی از اصلی‌ترین راه‌های جذب گردشگران خارجی از کشور عراق به استان کردستان بوده که لازم است اقدامات اساسی در این حوزه انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان  یادآور شد: دعوت از سرکنسول ایران در منطقه شمال عراق برای شرکت در این جلسه‌ها ضروری است، بر همین اساس در جلسه آتی از سرکنسول ایران در شمال عراق نیز دعوت خواهد شد تا سریع‌تر در این حوزه به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.