سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فخری: بیش از ۴۵۰ نفر برای کاروان مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ انتخاب خواهند شد

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ در مورد انتخاب برخی رشته‌ها برای این مسابقات توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان فخری، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ در مورد فرصت دادن به برخی رشته هایی که کسب مدال آنها قطعی نیست اظهار کرد: جلسه هماهنگی کاروان تیم ملی ایران برای مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ برگزار شد و با توجه به زمان کمی که به شروع این مسابقات داریم، تصمیمات خوبی در این جلسه گرفته شد. از هفته آینده جلسه‌های مشترک ما با فدراسیون‌های ورزشی برگزار می‌شود. ما ارزیابی خوبی از تمام رشته‌ها انجام دادیم و رشته‌هایی که مدال آن‌ها قطعی است برای شرکت در این مسابقات انتخاب شدند و رشته‌هایی که کسب مدال آن‌ها مشخص نیست هم انتخاب شدند، اما مطمئنا ما یک کاروان ابتدایی خواهیم داشت که این کاروان امروز مشخص شد و در پایان یک کاروان نهایی نیز طی جلسات خود با فدراسیون‌ها خواهیم داشت.

او ادامه داد: ما یک بازه زمانی برای فدراسیون‌ها و اثبات آن‌ها در مورد رشته و ورزشکارانی که کسب مدال آنها قطعی نیست در نظر گرفته ایم. برخی از رشته‌ها مانند کشتی و تکواندو که تکلیف آن‌ها در این مورد مشخص است و ما صحبتی با این رشته ها نداریم، اما برخی از رشته‌ها با این موضوع که به مدت ۲ سال در رویدادی شرکت نکرده اند و ممکن است که اعلام کنند ما هم شایسته کسب مدال هستیم و ما هم احتمال آن را می‌دهیم که این شانس را دارا هستند. در نهایت ما هم فرصتی برای اثبات کردن این ورزشکاران برای حضور در کاروان نهایی بازی های آسیایی قرار می‌دهیم.

او در آخر صحبت های خود خاطر نشان کرد: کاروان بزرگی داریم و حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر برای این کاروان انتخاب خواهند شد. رشته‌های مادر و المپیکی ما ۱۶ رشته هستند که در رویداد‌های مختلفی شرکت کردند، اما برخی از رشته‌ها نیاز به ارزیابی دارند و تا خرداد و تیر ماه ارزیابی نهایی را خواهیم داشت.  ۵ رشته از این مسابقات آسیایی حذف شدند که ما نماینده‌ای در آن رشته‌ها نداشتیم، اما ۵ رشته جدید به این مسابقات آسیایی اضافه شده است. ۲ کشور استرالیا و نیوزیلند برای اولین بار در این مسابقات آسیایی حضور دارند و در ۵ رشته شرکت می‌کنند، اما مدال‌های آن‌ها محاسبه نمی‌شود و این ۲ کشور به عنوان افتخاری در این مسابقات آسیایی شرکت می‌کنند. در هفته‌ای که با فدراسیون‌ها جلسه داریم، ترکیب برخی از تیم‌ها و ورزشکاران مشخص می‌شود که به اطلاع اصحاب رسانه می‌رسانیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.