سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون گمرک:

ترخیص برنج‌های دپو شده در گمرک، در انتظار همکاری وزارت صمت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی

ارونقی گفت: سه نهاد وزارت صمت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی باید نسبت به پیگیری ترخیص برنج های مانده در گمرکات کشور اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جمال ارونقی، معاون فنی گمرک در شبکه خبر در خصوص برنج‌های دپو شده در گمرک تصریح کرد: ممنوعیت فصلی برنج از ابتدای مردادماه آغاز شد و گمرک مکلف شد از ترخیص محموله های برنج خودداری کند اما محموله هایی داشتیم که قبل از ممنوعیت واردات برنج به کشور رسیده بودند و با مصوبه ای که از ستاد تنظیم بازار وزارت صمت اخذ کردیم توانستیم ۱۵ هزار تن برنج را ترخیص کنیم.

او ادامه داد: پیش از آن هم تا ابتدای آغاز ممنوعیت برنج حدود ۷۰۰ هزار تن برنج از گمرکات کشور ترخیص شده بود.

ارونقی با بیان اینکه اکنون دو دسته برنج در بنادر و گمرکات داریم گفت: نخست برنج هایی که قبل از ممنوعیت واردات به گمرک رسیده اند و گمرک با ترخیص ۹۰ درصدی آنها را ترخیص کرده و اکنون ۱۰ درصد باقی مانده است و باید تعیین تکلیف شود.

این مقام مسئول افزود: قسمت دوم برنج هایی که بعد از ممنوعیت فصلی به گمرکات رسیده که میزان آن ۸۵ هزار تن است که با پایان زمان ممنوعیت واردات از ۱۵ روز دیگر نسبت به ترخیص آن اقدام می شود.

ارونقی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار تن برنج خارجی در گمرکات کشور دپو شده که منتظر ترخیص هستند با توجه به شرایط آب و هوایی باید زودتر تعیین تکلیف شوند. حدود ۸۵ هزار تن برنج خارجی بعد از ممنوع شدن واردات و حدود ۱۵ هزار تن نیز قبل از ممنوعیت، وارد کشور شده اند.

معاون فنی گمرک گفت: برای برنج هایی که ماه ها است که به گمرکات رسیده اند تامین ارز صورت نگرفته و کد رهگیری بانک مرکزی را ندارند و  تا این امر صورت نگیرد ترخیص صورت نمی گیرد ما این  مشکل را به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم. ویرایش ثبت سفارش هم باید از سوی وزارت صمت صورت گیرد.

او تاکید کرد: سه نهاد وزارت صمت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی باید نسبت به پیگیری این امر اقدام کنند تا شاهد ترخیص هر چه سریع تر این محصول از گمرکات کشور باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.