سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واردات ۷۵۰ کانتینر مرغ به کشور/ مرغ های وارداتی تحت نظارت به بازار عرضه می شوند

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران گفت: از ابتدای سال تا کنون بالغ بر ۷۵۰ کانتینر مرغ وارد کشور شده و به ۲ کانتینر اجازه مصرف داده نشده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اداره کل دامپزشکی استان تهران، مهدی سلوکانه معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران در خصوص واردات مرغ اعلام کرد: از ابتدای سال تا کنون بالغ بر ۷۵۰ کانتینر مرغ وارداتی بنا به تشخیص ستاد تنظیم بازار و تحت نظارت های دامپزشکی وارد کشور شده است که در این میان ۲ کانتینر به علت عدم تطابق با شیوه نامه های دامپزشکی ضبط شده و اجازه مصرف داده نشده است.

او با اشاره به اینکه سلامتی مردم خط قرمز ما است، افزود: این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهم که واردات فرآورده‌های خام دامی تحت سخت ترین شیوه نامه های بهداشتی و آزمایشگاهی دامپزشکی وارد کشور می‌شود و اداره کل دامپزشکی استان تهران، با دقت و ریزبینی زنجیره‌های اصلی غذای مردم را رصد و پایش می‌کند.

سلوکانه با اشاره به اینکه بخش بعدی نظارت‌های دامپزشکی بعد از توزیع فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه آغاز می‌شود، بیان کرد: انجام بازرسی‌های بهداشتی از مراکز عرضه جهت کنترل وضعیت بهداشتی مرکز، بررسی وضعیت محصول عرضه شده از نظر رعایت شرایط نگهداری و عرضه صحیح (کنترل زنجیره سرد)، بررسی مستندات مربوط به تولید فرآورده‌ی خام در حال عرضه از کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی تحت نظارت دامپزشکی، کنترل سالم بودن بسته‌بندی و مخدوش نبودن مشخصات درج شده بر روی محصولات بسته‌بندی شده، جزو نظارت‌های دامپزشکی استان است.

سلوکانه در پایان تصریح کرد: مردم فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را فقط از فروشگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و از خرید این کالاها از فروشندگان دوره گرد و مراکز فاقد مجوز و تاییدیه دامپزشکی خودداری کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.