سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدم‌های موج ششم کرونا در خراسان جنوبی

با توجه به قرمز شدن سه شهرستان و بالا رفتن آمار بستری و مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی می‌توان گفت موج ششم در استان شروع شده است.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به اینکه میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان به ۴۲ درصد رسیده است، گفت: تعداد موارد مثبت ابتلاء به کرونا و موارد بستری رو به افزایش است و تغییر رنگ برخی شهرستان‌ها به قرمز، نشان از شروع شدن موج ششم کرونا در استان است.

او افزود: در روند شروع و شیوع یک موج کرونا، ابتدا شاهد افزایش موارد سرپایی ابتلاء به کرونا و سپس افزایش موارد بستری، بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و در نهایت افزایش موارد فوت ناشی از ویروس کرونا هستیم.

شریف زاده ادامه داد: حدود ۱۲ روز است موارد مثبت ابتلاء به کرونا و ۵ روز است موارد بستری در استان رو به افزایش است که اگر بخواهیم بر اساس آمار نتیجه گیری کنیم می‌توان گفت این خود نشان دهنده آغاز موج ششم کرونا در استان است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: تجربه یک و نیم ساله ما در زمینه کرونا در استان نشان داده است با تغییر رنگ شهرستان‌ها به قرمز، همکاران ما در دانشگاه باید بیشتر از قبل دستگاه‌ها را مجاب به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کنند و بر اساس مصوبات ستاد ملی باید محدودیت‌ها اجرا و فعالیت‌های تجمعی مانند تالار‌ها و سالن‌های ورزشی در شهرستان‌ها قرمز متوقف شوند.

او بیان کرد: امیدواریم مردم و مسئولین آگاه باشند که در حال حاضر شرایط کرونا در استان خوب نیست و خودمان باید به یکدیگر کمک کنیم تا آسیب‌های زیادی از موج ششم کرونا نبینیم.

ستاد ملی کرونا تصمیم گیرنده نهایی برای چگونگی بازگشایی مدارس است

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی مدیریت، پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی در مهر ماه تصمیم گرفته شد که متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول از ۱ آذر بازگشایی شود و برای نوع بازگشایی مدارس ابتدایی نیز امروز در جلسه ستاد ملی کرونا تصمیم گیری نهایی صورت می گیرد.

او افزود: با توجه به اینکه مدارس متوسطه دوم در استان از امروز شروع به فعالیت حضوری کرده است از مدیران مدارس می‌خواهیم موارد مهمی مانند فاصله گذاری درست و تهویه مناسب را در مدارس رعایت کنند.

شریف زاده بیان کرد: بعد از پیک پنجم که موارد ابتلاء به کرونا روند کاهشی داشت، برای بازگشایی مدارس تصمیم گیری شد اما در حال حاضر وضع کرونایی استان مطلوب نیست و باید منتظر ماند تا دید تصمیم نهایی ستاد ملی کرونا برای چگونگی بازگشایی مدارس در این اوضاع چیست.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.