سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگاه "مکرومه‌بافی" در مهاباد برگزار می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد از برگزاری کارگاه "مکرومه‌بافی" در این شهرستان خبر داد.

ایوب حاجی زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: نام‌نویسی نخستین دوره کارگاه آموزشی "مکرومه‌بافی" در راستای حمایت از تولیدات داخلی در این شهرستان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت این کلاس محدود است، اضافه کرد: علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند به این اداره واقع در خیابان ساحلی نرسیده به پل حکمت مراجعه کنند.

حاجی زاده با اشاره به اینکه در انتهای این کارگاه مدرک معتبر نیز به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد، تاکید کرد: اداره میراث فرهنگی برای احیای رشته‌های قدیمی و منسوخ شده حوزه صنایع دستی کلاس‌های آموزشی مختلفی را برگزار می‌کند.

مهاباد از شهر‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود و دستان هنرمندان شهروندان این منطقه از گذشته‌های دور کالا‌ها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

"مکرومه بافی" از صنایع و هنر‌های دستی جدید است که با مواد متفاوت و با ابتکار بافنده و هنر هنرمند بافته می‌شود؛ این هنر دستی در بافت لباس‌ها و رومیزی‌ها از گذشته مرسوم بوده و امروزه به شکلی مدرن‌تر در قسمت‌های مختلف دکوراسیون کاربرد دارد و جزئی از گرایش‌های روز برای دکوراسیون محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.