سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی ابتلا به کرونا موقتا جان یک اعدامی را نجات می‌دهد

دادگاه سنگاپور زمان اعدام مرد معلول مالزیایی را به دلیل ابتلا به کرونا به عقب انداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ndtv، دادگاهی در سنگاپور روز سه شنبه اعدام قریب الوقوع مرد مالزیایی را که گفته می‌شود معلول ذهنی است به دلیل ابتلا به کرونا به عقب انداخت.

این فرد که ناگانتران نام دارد در سال ۲۰۰۹ به دلیل قاچاق مواد مخدر به یکی از شهر‌های سنگاپور که برخی از سخت‌ترین قوانین مواد مخدر در جهان را دارد دستگیر شد. او سال بعد به اعدام محکوم شد.

علیرغم افزایش خشم بین‌المللی و حامیان عدم اعدام ناگانتران، این فرد قرار بود روز چهارشنبه پس از عدم مقبولیت درخواست‌های تجدیدنظرش به دار آویخته شود. حامیان عدم اعدام وی معتقدند که معمولیت ذهنی وی قدرت تصمیم گیری درست را از وی سلب کرده است.

دادگاه سنگاپور اعلام کرد که این مجرم به به ویروس کرونا مبتلا شده است وفعلا اعدام او متوقف شده است. قاضی دلیل تعویق انداختن اعدام این فرد را منطق، عقل سلیم و انسانیت عنوان کرد. وکیل این مجرم هم به خبرنگاران گفته است که این مرد از اینکه قرار نیست فعلا به دلیل ابتلا به کرونا اعدام شود بسیار شگفت زده شده است.

گروهی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه بر نگرانی‌های فزاینده پیرامون این پرونده را مطرح کردند و گفتند که افراد دارای معلولیت ذهنی نباید اعدام شوند. آن‌ها می‌گویند توسل به این نوع مجازات برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر نه تنها بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی است، بلکه بی اثر است.

ناگانتران در سن ۲۱ سالگی پس از اینکه یک بسته هروئین به وزن حدود ۴۳ گرم در بدو ورود به سنگاپور با خودش حمل می‌کرد دستگیر شد. او دارای ضریب هوشی ۶۹ است که به عنوان یک فرد ناتوان شناخته می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
عمار
۲۰:۱۵ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
حتما از فقر و تهی دستی شدید دست به قاچاق مواد مخدر زده برای سیر کردن شکم زن و فرزندش این بنده خدای متاهل زن بچه دار رو آزادش کنید و بهش شغل و درآمد حلال پایدار بدهید و حمایتش کنید تا حالا در زندان به غلط کردن افتاده و متنبه شده البته اگه کرونا نکشدش شما هم نکشیدش بهش رحم کنید و مورد رئفت اسلامی قرارش دهید و فرصت انسانی زندگی کردن را بهش بدهید به معلولان ذهنی باید کمک و یاری رسانید و تحت حمایت سازمانهای بهزیستی جهانی در کشورش باشند .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه آزاده اندیشانه عادلانه خداپسندانه .
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
به خاطر فقر بقیه رو بد بخت کنه؟
ابوالفضل
۱۳:۳۲ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
چندش ،الو خشک اش براقی بود
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
خودت فهمیدی چی نوشتی؟!
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
اینو باید بکنن رئیس اتوبوسرانی