سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اصفهان:

برای حل مشکل آب، طرح و برنامه عملیاتی داریم

نجفی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی آماده ارائه طرح‌های عملیاتی برای حل مشکل آب استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان نجفی، رئیس واحد اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی  را به‌مثابه یک شبکه پویا زنده و فعال دانست که هریک از واحد‌های دانشگاهی آن بر بستر این شبکه می‌توانند فرصت‌ها، امتیازات و استعداد‌های خود را بروز و ظهور داده و شکوفا کنند.

نجفی مأموریت مدیران و مسئولان واحد‌های دانشگاهی را علاوه‌بر فعالیت‌های معمول آموزشی و پژوهشی و چابکی بیشتر در انجام وظایف محوله، تمرکز بر گسترش مدارس مهارتی، برگزاری دوره‌های پودمانی، ورود جدی به حوزه آموزشی بین‌الملل، اجرای دوره‌های کوتاه‌مدت داخلی و توسعه فعالیت‌های مراکز رشد در دانشگاه‌ها برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: اتکای تنها بر جذب دانشجو و درآمد‌های شهریه‌ای پاسخگوی هزینه‌های دانشگاه نیست و واحد‌های دانشگاهی علاوه‌بر تقویت کیفیت فرآیند‌های آموزشی و پژوهشی باید ظرفیت‌های بالقوه خود در حوزه آموزش بین‌الملل و در دوره‌های کوتاه‌مدت داخلی نیز فعال کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: به‌دلیل کاهش وابستگی کشور به درآمد‌های نفتی، حتی بخش خصوصی صنعت هم به تکاپو افتاده و درصدد جذب نیروی متخصص و کارآزموده برای حضور فعال در فضایی رقابتی فعلی است.

نجفی اضافه کرد: برای مثال در حوزه آی‌تی و مهندسی کامپیوتر به بیش از ۴ هزار نیروی متخصص برای برآورده‌شدن نیاز صنایع مختلف محتاج هستیم که اگر این نیاز در داخل کشور تأمین نشود، ممکن است بعضی شرکت‌ها و صنایع متوسل به متخصصان خارجی شوند که با توجه به ظرفیت عظیم آموزش عالی در کشور و به‌ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی این اتفاق زیبنده ما نیست.


وی به اجرای موفق طرح پویش در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان اشاره کرد و توضیح داد: در قالب این طرح بیش از ۷۰۰ دانشجو در مراحل جذب بازار کار هستند و مأموریت جدی ما این است که نقش خود را در برآورده‌کردن نیاز‌های اساسی هر شهر و هر استان ایفا کرده و به‌عنوان دانشگاهی پیشرو، حل مسائل و مشکلات علمی، پژوهشی و تربیت نیروی متخصص و توانمند در حوزه‌های مختلف را برعهده بگیریم.

رئیس دانشگاه آزاد اصفهان از آمادگی این دانشگاه برای ورود به حل مشکل آب استان خبر داد و یادآور شد: برای حل مشکل اول استان اصفهان که تأمین آب در بخش‌های مختلف است، طرح و برنامه عملیاتی داریم که حاصل تلاش‌ها و پژوهش‌های محققان ما در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان است و در این ارتباط اعلام آمادگی می‌کنیم.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.