سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

فرمانداران با وحدت و اجماع‌سازی انتظارات مردم را برآورده کنند

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه فرمانداران باید در حوزه وحدت و اجماع‌سازی قوی عمل کنند گفت: در انتصابات اصل، شایستگی و خدمت به مردم بوده و مدیران باید بتوانند انتظارات مردم را برآورده کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ابوذر کوثری  در مراسم تکریم و معارفه فرمانداران کُنارک که همزمان با ۱۳ آبان‌ماه روز مبارزه با استکبار و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا برگذار شد اظهار داشت: در میان انقلاب‌هایی که رخ می‌دهد دشمنان و دوستانی بوجود می‌آیند، انقلاب اسلامی در دنیا دوستان بسیاری دارد و نمود ارزش‌های انقلاب ما امروز در ۱۳ آبان متبلور شده است.

وی بیان داشت: برای اینکه نسبت به ارزش‌های انقلاب ایستادگی کنیم طبیعتا باید هزینه‌هایی هم بدهیم و امروز تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار علیه ملت ایران، به پایمردی و ایستادگی ما نسبت به اصول و ارزش‌های انقلاب برمی‌گردد. به آن عزتی که ما روی آن پافشاری کردیم.

وی گفت: طی بیش از چهار دهه که از انقلاب اسلامی گذشته، اتفاقات خوبی در سطح کشور و استان سیستان و بلوچستان رقم خورده است و شاهد اقدامات و خدمات ارزنده نظام جمهوری اسلامی ایران در این خطه میهن اسلامی هستیم.

کوثری بیان داشت: توجه نظام به استان سیستان و بلوچستان و سایر مناطق کشور، ویژه‌تر شده است و همینکه مقامات عالی نظام سفر‌های مکرری به این استان دارند بیانگر این است که نظام جمهوری اسلامی در چهارچوب شعار محرومیت‌زدایی، نوعی از تبعیض مثبت را برای استان سیستان و بلوچستان قائل است که شکرگذار این نوع نگاه و اقدامات ارزنده هستیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: البته باید بگوییم که مسیر‌هایی که باید برویم هنوز پابرجاست و مردم مناطق محروم که در انقلاب ما نقش دارند باید از توفیقات پیش رو بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی که در شهرستان کُنارک وجود دارد اظهار داشت: از حوزه شیلات، کشاورزی، باغداری و گردشگری که در این شهرستان وجود دارند باید استفاده کرد و مردم و مسوولان در کنار هم بتوانند این ظرفیت‌ها را به فعلیت دربیاورند تا شاهد برآید مثبت این اتفاقات در مباحث اشتغالزایی و افزایش رفاه مردم باشیم.

کوثری افزود: گزارش‌ها بیانگر افق‌های روشنی در حوزه سواحل مکرُان خصوصا شهرستان کنارک است و قطعا همه مسوولان باید برای رسیدن به این چشم‌انداز، تلاش کنند.

وی اضافه کرد: از ظرفیت سرمایه‌گذارانی که خصوصا از خارج استان به کنارک می‌آیند باید به نحو مطلوب استفاده کرد تا مردم بومی استان هم از مواهب این سرمایه‌ها بهره‌مند شوند.

مدیران باید حوزه تحت مدیریت خود را بشناسند

معاون سیساسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان در بحث انتخاب مدیران اظهار داشت: مسلما باید مدیرانی انتخاب کنیم که نسبت به مسائل و مشکلات و ظرفیت‌های مناطق تحت مدیرت، آگاه باشند لذا این موضوع در تمامی سطوح باید مد نظر قرار بگیرد و تاکنون هم تصمیم بر این بوده که مدیران بر اساس شرایط ذکر شده انتخاب شوند.

وی تصریح کرد: مسلما فرماندار به عنوان مدیر عالی شهرستان، علاوه بر اینکه باید یک فرد اجرایی قوی باشد، یک مدیر هماهنگ‌کننده هم باشد و این یک نکته بسیار مهم است.

او اضافه کرد: درمجموع، فرماندار باید یک فرد اجماع‌ساز قوی باشد و سرمایه‌های اجتماعی هم باید همپای فرماندار باشند و از آنطرف، فرماندار هم باید با استفاده از این سرمایه‌های اجتماعی، ظرفیت‌های طبیعی را به فعلیت دربیاورد.

وی گفت: اگر فرمانداری موفق باشد یعنی مردم و شهرستان موفق هستند و اگر همه اقشار برای محقق شدن اهداف و برنامه‌های فرماندار کمک کنند، درواقع به شکوفایی منطقه و رفاه عمومی مردم شهرستان کمک کرده‌اند.

کوثری تصریح کرد: در همه دستگاه‌های شهرستان، همه باید به مدیر هماهنگ‌کننده و مسوول اجرایی خودشان کمک کنند تا موفقیت برای همه حاصل شود و اگر فرماندار که یک شخصیت حقوقی است موفق شود به معنای این است که امنیت، اقتصاد و مسائل اقتصادی ما بهبود پیدا کرده است.

وی گفت: انتصابات هم ضمن توجه به جوانگرایی، مبتنی بر شناخت و تجربه بوده و "عبدالغفور حوت" هم که امروز به عنوان فرماندار جدید کنارک معرفی می‌شود سابقه بخشداری و معاونت فرمانداری چابهار را در کارنامه خود دارد و از اهالی همین منطقه است.

وی در خصوص انتصابات براساس بومی و غیربومی بودن افراد نیز عنوان کرد: مسلما یک مدیر بومی باید بتواند انتظارات مردم بومی را مهیا کند لذا شایستگی‌ها و صلاحیت‌ها را در درجه نخست قرار می‌دهیم و در شرایط برابر، مدیر بومی را بر غیربومی ترجیح می‌دهیم و علت اینکه مدیر بومی انتصاب می‌شود این است که شناخت بیشتری به منطقه خود دارد و اگر مدیر بومی نتواند به مردم خدمت کند مسلما مدیر غیربومی، بومی‌تر به شمار می‌رود، چون می‌تواند انتظارات مردم را برآورده کند. «اصل، خدمت به مردم است»

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: "حمیدالدین یوسفی" که امروز مراسم تکریم وی برگزار شد، فرمانداری بود که در طول سالیان متمادی صادقانه و متعهدانه در مجموعه وزارت کشور خدمت کرده و فعالیت‌هایش در همه عرصه‌ها مورد تایید همه بوده است و تا آخرین لحظاتی هم که بحث تغییرات مدیریتی مطرح بود با انگیزه کامل به کار و تلاش خود ادامه داد.

کنارک، قد کشیده و آینده روشنی دارد

حمیدالدین یوسفی نیز در این آیین اظهار داشت: طی دوسال گذشته همه دست به دست هم دادند تا کُنارک به شکوفایی برسد.

فرماندار سابق کنارک افزود: امروز بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه در کنارک اجرایی شده است و همچنین احداث بزرگترین مجموعه کشت و صنعت استان در شهرستان کنارک در حال اجرا است و برای نخستین بار استفاده از آب دریا برای کشاورزی را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه افق جدیدی در بحث راه و ارتباطات پیش رو داریم گفت: ۲۵۰ کیلوتر بزرگراه در دستور کار است و فعالیت‌ها در این منطقه به گونه‌ای پیش رفته که با کمبود نیروی کار در کنارک مواجه هستیم.

یوسفی ادامه داد: از ۲ سال گذشته تا کنون ۲ هزار واحد مسکونی در حال ساخت داریم و بیش از ۲۴۴ کلاس درس ساخته شده است.

وی گفت: نخستین مدرسه‌شبانه روزی کنارک آماده افتتاح است و تمامی توفیقاتی که طی این مدت به دست آمده به این دلیل بوده است که همه برای پیشرفت کنارک دست به دست هم دادند و حتی منطقه آزاد چابهار هم به کمک آمد و ۱۵ زمین چمن مصنوعی برای جوانان این دیار احداث شد.

یوسفی تصریح کرد: بزرگترین سد مخزنی استان با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی رها شده بود، اما امروز می‌بینیم که کارگاه ساخت و تکمیل سد کهیر فعال شده است.

وی با بیان اینکه ۲۳ روستای کنارک آب آشامیدنی نداشتند گفت: آبرسانی به ۲۰ روستا را انجام داده‌ایم و سه روستای دیگر هم به زودی به شبکه آبرسانی وصل خواهند شد.

او با بیان اینکه در منطقه زرآباد که امروز شهرستان شده است ۱۰ حلقه چاه آب دارای پروانه وجود داشت گفت: اکنون بیش از ۴۰۰ حلقه چاه آب کشاورزی در این منطقه دارای پروانه بهره‌برداری است.

فرماندار سابق کنارک با تاکید بر اینکه مزیت مطلق این شهرستان صید و صیادی است تصریح کرد: هم‌اینک هلدینگ شیلات را در این دیار داریم و مهمترین بندر صیادی استان در کنارک در حال ساخت است و شهر جدید تیس که سال ۸۰ تصویب و در حد یک زمین خالی رها شده بود، اکنون پنج پیمانکار فعال دارد.

استفاده از نیرو‌های جوان و انقلابی در راستای تحقق اهداف دولت مردمی

فرمانداران با وحدت و اجماع‌سازی انتظارات مردم را برآورده کنند

عبدالغفور حوت فرماندار جدید کُنارک نیز گفت: وظیفه خود می‌دانم با بهره‌گیری از استعداد اقشار مختلف منطقه و ظرفیت‌های کنارک و همچنین استفاده از نیرو‌های جوان و انقلابی در طلیعه گام دوم انقلاب در راستای تحقق و پیشبرد اهداف دولت مردمی از هیچ کوششی دریغ نکنم.

وی افزود: امیدوارم بتوانم با در نظر گرفتن سیاست‌های دولت مردمی، خدمت به مردم نجیب و انقلابی کنارک را سرلوحه کار خود قرار دهم.

او تاکیید کرد: همانگونه که آیت‌الله رییسی در روز‌های جمعه هم به مردم خدمت می‌کند انتظار دارم مدیران حوزه کنارک نیز کمر همت برای خدمت به مردم ببندند.

حوت بیان داشت: مدیران باید در منطقه سکونت داشته باشند و حضور مدیر پروازی در این شهرستان مورد قبول و پذیرش ما نیست.

وی ادامه داد: شان و منزلت ما فقط خدمت و نوکری مردم است و به جز انقلاب و نظام و خون شهدا، وام‌دار و بدهکار هیچ فرد یا جناحی نیستم.

فرماندار جدید کنارک گفت: امیدواریم با مشورت، خِرد جمعی و همکاری علما و بزرگان و همه دستگاه‌های اجرایی خصوصا مردم خونگرم کنارک بتوانیم به اهداف عالی نظام و انقلاب برسیم.

حجت‌الاسلام نعیم بامری امام جمعه کنارک نیز ضمن قدردانی از خدمات حمیدالدین یوسفی بیان داشت: رضایتمندی مردم حاکی از موفقیت فرماندار سابق این شهرستان است.

وی افزود: فرماندار جدید هم دارای سوابق مدیریتی متعددی است و امیدواریم بتواند با تفکر بسیجی و جهادی، موجبات رفاه و آسایش مردم را فراهم کند.

مولوی عبدالمالک ملکی پور امام جمعه اهل سنت کنارک هم اظهار داشت: فرماندار سابق با روحیه و انگیزه جهادی توانست طرح‌های نیمه تمام را به اتمام برساند و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: از فرماندار جدید کنارک انتظار داریم با ادامه روند موجود و برنامه‌های دیگر، این شهرستان را به جایگاه واقعی خود برساند.

حجت الاسلام محمدجواد عبدالهی مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت منطقه چابهار نیز گفت: فرد زاهد کسی است که هنگام تحویل پست مدیریتی هیچ احساسی نداشته باشد و امروز شاهد چنین اتفاقی در کنارک بودیم.

وی تصریح کرد: انسان نباید از چیزی که از او گرفته می‌شود تاسف بخورد.

حجت‌الاسلام عبدالهی به فرماندار سابق کنارک دستمریزاد گفت و خطاب به وی افزود: جمعیتی که برای تکریم شما به این محل آمده‌اند نشانه تعهد، مردم‌داری و خدمتگذاری شما در دوران فرمانداری است.

آیین تکریم حمیدالدین یوسفی فرماندار سابق و معارفه عبدالغفور حوت فرماندار جدید کنارک با حضور مدیران محلی و استانی، ائمه جمعه اهل سنت و تشیع، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و اقشار مختلف مردم در محل سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی کنارک برگزار شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.