سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مانور پیشگیری از هاری در زابل اجرایی شد

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی و مسوول پدافند غیرعامل اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: مانور پیشگیری از هاری در زابل با تشکیل و اعزام اکیپ های مشترک دامپزشکی دراین شهرستان اجرایی شد.

ویدا معزی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  مانور پیشگیری از هاری در زابل با تشکیل و اعزام اکیپ های مشترک دامپزشکی و ادارات مربوطه و همکاری فرمانداری و اعزام به مناطق روستایی این شهرستان اجرایی شد.

معزی گفت: هدف از برگزاری این مانور پیشگیری از بیماری هاری و ارائه اقدامات پیشگیرانه بود.

وی عمده اقدامات انجام شده در جریان این مانور را قلاده گذاری وصدور شناسنامه برای سگ های صاحب دار، برگزاری کلاس آموزشی وترویجی برای روستاییان و واکسیناسیون بیش از۵۰ قلاده سگ صاحب دار و گله عنوان کرد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون حدود یک هزار و ۲۰۰ قلاده سگ صاحبدار در منطقه سیستان به صورت رایگان از سوی اکیپ های دامپزشکی بر علیه این بیماری واکسینه شده اند.

وی با اشاره به مضرات بیماری هاری بیان کرد: یکی از مهم ترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوان هاری است که باعث عفونت حاد سیستم اعصاب مرکزی شده و همه پستانداران خون گرم در معرض ابتلا به این بیماری هستند و با انجام واکسیناسیون سالیانه می توان به کاهش موارد هاری کمک کرد.

معزی به دامداران توصیه کرد: تلفات و یا هرگونه بروز رفتار غیر عادی درحیوانات را در اسرع وقت به ادارات دامپزشکی اطلاع داده و از رها سازی لاشه دام تلف شده در محیط خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.