سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب افزایش جذب ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه آزاد فارس

‌در سفر معاون بین الملل دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد به فارس برای دانشگاه‌های آزاد این استان، افزایش جذب ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو مصوب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علاالدین بروجردی معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه با هیات مدیره دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: باید با بررسی ظرفیت هر مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در استان فارس از نظر علمی، امکانات و تجهیزات، بتوان افزایش جذب دانشجویان غیر ایرانی را مصوب کنیم.

او با بیان اینکه خاصیت انقلاب و استکبار ستیزی باید موجب افزایش توان مقاومت و مقابله در مواضع غیر منطقی و قدرت‌های بزرگ شود، افزود: دانشجویان غیر ایرانی با مشاهده روحیه مقاومت و انقلاب گرایی مردم خصوصا جوامع دانشگاهی، علاقه زیادی برای ورود به کشور ایران و ادامه تحصیل پیدا می‌کنند.

بروجردی با تاکید بر این که جذب دانشجویان پژوهش محور برای دانشجویان غیر ایرانی کاملا قابل انجام است، تصریح کرد: برای آشنایی دانشجویان غیر ایرانی با زبان فارسی، به تازگی شورای هماهنگی آموزش زبان فارسی برای یکسان سازی بین واحد‌های بین‌الملل در زمینه منابع درسی در سازمان مرکزی تشکیل شده است.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شیوه نامه‌ای برای تشکیل میز خدمت در همه واحد‌هایی که دانشجویان غیر ایرانی دارند، با هدف حل سریع مشکلات از جمله کنسولی، علمی و آموزشی انجام خواهد شد.

بروجردی با بیان این که ظرفیت استان فارس در جذب دانشجویان غیر ایرانی بسیار زیاد است، افزود: برای دانشگاه‌های آزاد استان پهناور فارس، افزایش جذب ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی غیر ایرانی مصوب شد.

او گفت: در جهان بیش از ۵ میلیون دانشجوی بین‌الملل داریم که یک میلیون نفر در آمریکا مشغول به تحصیل هستند و امیدواریم بتوانیم در این زمینه بتوانیم تعداد دانشجویان زیادی جذب کنیم.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان فارس از مجتمع امام رضا (ع)، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت و دانشگاه آزاد اسلامی شیراز بازدید کرد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.