سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره روز زعفرانی در زرند

رئیس میراث فرهنگی زرند گفت: جشنواره‌ روز زعفرانی، روز جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ به صورت غیرمتمرکز در زرند برگزار می‌شود.

محمد اسلامی، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زرند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با بیان اینکه شهرستان زرند یکی از مراکز تولیدکننده زعفران در استان کرمان است، گفت: برندسازی، معرفی محصول ارزشمند زعفران، معرفی سایر قابلیت‌های روستاییان، حمایت از تولید، ایجاد شور و نشاط و معرفی یک مسیر گردشگری جدید  از جمله اهداف برگزاری جشنواره‌ زعفران  در زرند است.

او با اشاره به اینکه با توجه به کاشت و برداشت زعفران در روستا‌ها و مناطق کوهستانی سربنان و دشتخاک امسال به دلیل ملاحظات کرونایی و  پیش بینی حضور بیش از ۳۰ هزار گردشگر و بازدید کننده، این جشنواره به صورت غیرمتمرکز و هم زمان در روستا‌های زیبا و دارای مزارع انبوه زعفران سربنان، کهنوج، ختم، عیسی آباد و نیز روستای تاریخی دشتخاک برگزار می شود. 

 اسلامی ادامه داد: شیوه غیرمتمرکز جشنواره سبب می شود تا جمعیت به جای ازدحام در یک منطقه در چندین روستای مجاور که دارای ظرفیت برگزاری جشنواره هستند، توزیع  شود و از طرفی گردشگران بتوانند جاذبه‌ها، زیبایی‌ها و توانمندی‌ها و قابلیت‌های روستا‌های ذکر شده را نیز مشاهده کنند و از یک روز زعفرانی لذت ببرند. 

او در ادامه درباره مزیت دیگر غیرمتمرکز بودن جشنواره زعفران بیان داشت: از سوی دیگر اهالی روستا‌های بیان شده با فراهم کردن زمینه خدمات سفر مسافران می توانند، هم محصولات مرتبط با زعفران و هم سایر محصولات و تولیدات روستایی خود را عرضه و به فروش برسانند.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زرند افزود: تلاش خواهیم کرد تا روز زعفرانی زرند در تقویم جشنواره‌های استانی و ملی گنجانده شود.

او بیان داشت: این جشنواره در یک مسیر تقریبی ۱۵ کیلومتری، شامل: دشتخاک، کهنوج ، عیسی آباد و  ختم برای اولین بار اجرا می‌شود و چون ۴ روستا و اهالی آن درگیر جشنواره در روستا‌های خود می شوند، انتظار می رود یک روز بسیار زیبا، مهیج و خاطره انگیز و لبریز از شور و نشاط و شادابی را برای عموم مردم بسازیم. 

اسلامی گفت: با توجه به حضور گردشگران و اصحاب رسانه فرصتی بسیار بزرگ برای اهالی روستا‌های واقع در طول این مسیر است تا بخشی از قابلیت‌های و توانمندی‌های مناطق خود را معرفی کنند.

او با بیان اینکه دهستان سربنان یکی از بکرترین دهستان‌های گردشگری و زیبا در استان کرمان محسوب می شود و هر مسافری می تواند در یک طول ۱۵ کیلومتری از دیدن روستا‌های متعدد، بهم پیوسته و خوش آب و هوا لذت ببرند، گفت: بازدیدکنندگان همچنین می توانند  با آثار و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و نیز معادن غنی زغالسنگ و چندین اثر ثبت ملی از جمله قلعه‌ باستانی ختم  آشنا شود.

اسلامی با بیان اینکه از سال‌ها قبل مطالعات معرفی مسیر گردشگری، تاریخی و طبیعی  روستای سربنان را آغاز کرده ایم، اظهار امیدواری کرد: این اتفاق بزرگ به رونق و توسعه روستا‌ها و در مجموع به رونق صنعت گردشگری استان کرمان کمک  کند. 

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.