سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور مکزیک کشور‌های شرکت کننده در اجلاس گلاسکو را ریاکار خواند

رئیس جمهور مکزیک در بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی خطاب به سران کشور‌های شرکت کننده در اجلاس گلاسکو گفت: ریاکاری دیگر بس است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانسه، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک یکی از سران کشور‌هایی که به گلاسکو سفر نکرد، روز چهارشنبه اعلام کرد: "این اجلاس‌ها به نشست‌های داووس شباهت دارد".

او در کنفرانس خبری خود با اشاره به نشستی که هر سال نخبگان اقتصادی و سیاسی را از سراسر جهان در پیست اسکی سوئیس گرد هم می‌آورد، گفت: "اجلاس‌های داووس، تکنوکرات‌ها و نئولیبرال‌ها را به خاطر دارید؟ "

رئیس‌ جمهور مکزیک خاطرنشان کرد: گلاسکو، قدرتمندترین کشور‌های جهان را که تولید نفت خود را افزایش می‌دهند، گرد هم می‌آورد؛ همزمان با آن این کشور‌ها این اجلاس‌ها را برای حفاظت از محیط زیست افزایش می‌دهند!

او با تمسخر افزود: "بعد از آن هم با هواپیما‌های شخصی وارد می‌شوند".

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور گفت: "بنابراین، ریاکاری بس است. ما باید با نابرابری وحشتناکی که در جهان وجود دارد مبارزه کنیم؛ زمانی که به سازمان ملل بروم در مورد آن صحبت خواهم کرد".

او افزود: "اگر می‌خواهیم از محیط زیست محفاظت کنیم، باید تصمیم بگیریم و عمل کنیم؛ فقط سخنرانی نکنیم. هیچ کشوری وجود ندارد که سالانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای احیای جنگل‌ها سرمایه گذاری کند.

او با گفتن این جمله به برنامه "سمبراندو ویدا" (کاشت زندگی) اشاره کرد که جان کری، فرستاده آمریکا در حوزه تغییرات آب و هوایی یک هفته پیش از برگزاری اجلاس گلاسکو ارائه کرد.

"سمبراندو ویدا" مدعی ایجاد ۱۵ هزار شغل برای کاشت یک میلیارد درخت در ۳۲ ایالت کشور است.

رئیس جمهور مکزیک قرار است هفته آینده به نیویورک سفر کند؛ از اواخر سال ۲۰۱۸ یعنی از زمان تصدی مسئولیت، این سفر یکی از سفر‌های نادر او به خارج از کشور به شمار می‌رود. مکزیک در ماه نوامبر ریاست شورای امنیت را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.