سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در چهارمحال و بختیاری دو برابر میانگین کشور است

مدیرکل دفتر شبکه‌های آبیاری و زهکشی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان چهارمحال و بختیاری تقریبا دو برابر متوسط کشوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جلال ابوالحسنی مدیرکل دفتر شبکه های آبیاری و زهکشی وزارت جهاد کشاورزی در سفر به چهارمحال و بختیاری و بازدید از سد بیرکان اظهار داشت: بیش از ۵۵ درصد اراضی آبی چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شدند که این مقدار تقریبا دو برابر متوسط کشوری است.

او افزود: پیش بینی شده اعتبار مورد نیاز سد بیدکان در پروژه‌های پیشنهادی سفر ریاست جمهوری تعریف گردد، و با همکاری کمیسیون کشاورزی اعتبارات لازم به منظور تکمیل شبکه‌های آبرسانی در این سد تامین شود.

ابوالحسنی اضافه کرد: امسال به منظور تجهیز و تکمیل شبکه‌های آبیاری در کشور حدود ۹۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است که سه میلیارد تومان از این اعتبار برای تکمیل بیدکان در چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

او اظهار داشت: در کشور، دو میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار شبکه اصلی در کشور داریم که یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار شبکه فرعی از این مقدار ساخته شده است.


بیشتر بخوانید


بیدکان منطقه‌ای تفریحی گردشگری در استان چهار محال و بختیاری است که در۴۱ کیلو متری غرب شهرستان شهرکرد، در۸کیلومتری جنوب غرب شهر هارونی دارد.

این منطقه به دو بخش بیدکان بالا وبیدکان پایین تقسیم میشود و دارای سدی خاکی به طول تاج ۵۱۰متر و ۴۰متر ارتفاع از کف می‌باشد. سد خاکی بیدکان قابلیت ذخیره‌سازی ۹ میلیون متر مکعب آب را دارا می‌باشد و آب کشاورزی ۸روستای بخش لاران شهرستان شهرکرد را تامین می‌کند.

منطقه بیدکان دارای چشمه‌های جوشانی است که آب دریاچه سد خاکی بیدکان نیز از همین چشمه‌ها تامین می‌شود. ۲۵۰۰هکتار از اراضی منطقه بیدکان توسط آب سد آبیاری می‌شوند و این مساله باعث به وجود آمدن اکوسیستم زیبا و طبیعت بکری شده است.

انتهای پیام/خ

برچسب ها: سد ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.