سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنج عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد مشهد در جمع دانشمندان برتر جهانی

نام پنج تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، انتخاب ۲ درصد برتر دانشمندان جهان برای بازه زمانی طولانی مدت و همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد مشهد در جمع دانشمندان برتر جهانی بازه زمانی یک ساله انجام می‌شود که بر اساس آخرین به‌روزرسانی ارائه شده توسط پایگاه علمی الزویر در آگوست سال ۲۰۲۱، ۵۲ عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در فهرست بازه زمانی طولانی مدت و ۱۲۱ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در بازه یکساله حضور دارند.

طبق این گزارش دکتر فاطمه فراش بامحرم، دکتر محمدعلی خلیل زاده، دکتر ابوالقاسم داوودنیا، دکتر جمشید خان چمنی و دکتر فریده نامور اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برای سال ۲۰۲۱ در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته اند.


بیشتر بخوانید


بر اساس این گزارش، برای انتخاب لیست دانشمندان برتر، اطلاعات علمی پژوهشگران دنیا بر اساس پایگاه‌های معتبر علمی در پنج حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ رشته موضوعی و ۱۷۶ حوزه زیرموضوعی یا تخصصی که حداقل پنج مقاله علمی به چاپ رسانده باشند، بررسی شده و انتخاب بر اساس شاخص‌هایی مانند تعداد استنادات، شاخص پژوهشگر و میزان خوداستنادی انجام شده است.

فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر با بررسی و ارزیابی استنادات داده‌های پایگاه اسکوپوس توسط محققان دانشگاه استنفورد، ارائه شده و اسامی ۱۰۰ هزار محقق و پژوهشگر در ۲۲ رشته موضوعی و ۱۷۶ حوزه تخصصی بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه‌بندی شده‌اند.

هم اکنون ۶۰ هزار دانشجو در واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی، در خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند که ۲۵ درصد این تعداد در مقطع کارشناسی ارشد و حدود ۳۳ هزار دانشجو در واحد مشهد مشغول تحصیلند.

هشت درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان رضوی را دانشجویان غیرایرانی تشکیل می‌دهند و ۲ هزار و ۶۰۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تحصیل می‌کنند.


انتهای پیام//ر.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.