سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار نارنجی هواشناسی سمنان با کاهش محسوس دما برای روزهای آتی

اداره کل هواشناسی استان سمنان برای روزهای پنجشنبه تا جمعه هفته جاری بارندگی، وزش باد نسبتا شدید و کاهش بین ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دما همراه با هشدار نارنجی اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان  ابراز داشت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، پیش بینی شرایط جوی روزهای آتی با فعالیت امواج ناپایدار، رگبار، رعد و برق، بارش برف و باران و مه‌آلودگی همراه با کاهش محسوس دما دور از انتظار نیست.

ایرج مصطفوی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌ها منطقه اثر این سامانه به صورت بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق در ارتفاعات و نواحی شمالی خواهد بود.

وی اضافه کرد: هشدار نارنجی به دلیل شرایط نامساعد جوی از اوایل وقت پنجشنبه همراه با بارش باران و برف و مه آلودگی در ارتفاعات و نواحی سردسیر و کوهستانی آغاز و طی اواخر وقت جمعه ادامه خواهد داشت.
وی اثر مخاطره فعالیت این سامانه ناپایدار را اختلال در تردد در محورهای شمالی به دلیل بارش باران و برف وکاهش دید در اثر مه آلودگی، احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی، و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی، عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: زمان پایان حضور این سامانه ناپایدار جوی در استان اواخر وقت یکشنبه هفته آینده خواهد بود.

وی گفت: خودداری از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیر نواحی کوهستانی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت سرمازدگی، خودداری از تردد و توقف در زیردرختان خشک وکهنسال و ساختمانهای در حال ساخت، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان برای روزهای آینده است.

وی کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان را امروز چهارشنبه ۱۴ و ۲۴ درجه سانتیگراد عنوان و اضافه کرد: امروز رضوان و شهمیرزاد با هشت و آرادان و ایوانکی با ۲۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به روند کاهشی دما تا پایان هفته افزود: رضوان و شهمیرزاد دمای زیر صفر درجه سانتیگراد را تجربه می کنند که این روند تا یکشنبه هفته آینده ادامه می یابد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.