سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجری احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور:

۶۵ درصد از کریدور بزرگراهی غرب کشور زیر بار ترافیک رفت

مجری احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور گفت: ۶۵ درصد از هزار و ۴۰۰ کیلومتر طرح کریدور بزرگراهی غرب کشور تاکنون زیر بار ترافیک رفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، غلامرضا خرم مجری احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور تاکنون ۲۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده و سالانه نیز حدود سه تا چهار هزار میلیارد ریال به پروژه‌های کریدور غرب اختصاص داده می‌شود، ولی کفاف این حجم از کار را نمی دهد.

خرم افزود: با وجود اختصاص اعتبار کم برای طرح کریدور غرب کشور همه پروژه‌های آن فعال بوده و هم اکنون در حال اجراست.

مجری احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور اضافه کرد: از ۳۵ درصد باقی مانده از این طرح نیز ۹۰ درصد در دست اجرا بوده و ۱۰ درصد دیگر در دست مطالعه است.

خرم  بیان کرد: ۲۹۰ کیلومتر از این کریدور در آذربایجان غربی قرار دارد که ۲۳۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته، ۴۰ کیلومتر آن در دست اجرا بوده و ۱۲ کیلومتر دیگر آن در حال برگزاری مناقصه است.

کریدور بزرگراهی غرب به موازات مرز غربی کشور و از مرز بازرگان شـروع و تا بندر امام خمینی (ره) امتـداد می‌یابـد و در طـول مسیــر از استـان‌های آذربـایجان غـربـی، کردستان، کرمانشاه، لرستـان و خوزستان عبور می‌کند.

این بزرگراه با مشخصاتی از قبیـل حداکثر سرعت ۱۱۰ کیلومتـر در ساعت، عرض سواره  ۱۱/۵ متر و حداقل شعـاع قوس ۲۵۰ متـر طراحی شده است.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.