سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یادی از شهدا در قزوین

مراسم یادواره شهدا در مسجد حسینی خیابان راه آهن قزوین برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در مراسم یادواره شهدا که در مسجد حسینی خیابان راه آهن قزوین برگزار شد، گفت: عقل و دین با یکدیگر رفاقت دارند، در حالی که مخالفان دین تلاش کردند عقل و دین را دو مقوله جدای از هم معرفی کنند، اما رسول خدا (ص) فرموده هر کسی عاقل‌تر باشد، بیشتر به سمت دین می‌رود.

نماینده، ولی فقیه در استان بیان کرد: خداوند در قرآن فرموده کسانی به دین بی‌اعتنا می‌شوند که خردمند نباشند و هر کسی خردمندتر و صاحب عقل بیشتری است، نسبت به دین و عبادت، علاقه بیشتری نشان می‌دهد چرا که گوهر دین را عقل می‌شناسد.

وی اضافه کرد: برای افزایش اطلاعات و آگاهی از دین باید بیشتر تلاش کنیم و زحمت بکشیم چرا که این توصیه و سفارش دین و پیامبر (ص) است و اگر همت نکنیم، بسیار ضرر می‌کنیم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: یکی از جلسات بسیار خوب تفسیر که از تلویزیون پخش می‌شود، جلسات تفسیر آیت‌الله جوادی آملی است، تلاش کنیم با نشستن پای درس ایشان نسبت به مسائل دین و قرآن آگاهی بیشتری پیدا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تصریح کرد: پیامبر (ص) در ادامه ویژگی‌های آدم مؤمن عاقل می‌فرمایند، انسان عاقل ثروتی که او را زیر بار ذلت دیگران ببرد، نمی‌پسندد و مؤمن عاقل هیچگاه خود را از دیگران برتر و بهتر نمی‌داند و همواره دیگران را بهتر از خود می‌داند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.