سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمدوک با سران نظامی نتوانست به توافق برسد

نخست وزیر سودان نتوانست با سران نظامی این کشور برای بازگشت به مقام نخست وزیری به توافقی دست یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، یک منبع نزدیک به عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان، امروز (چهارشنبه) گفت که هیچ توافقی بین او و سران نظامی سودان حاصل نشده است و مذاکرات همچنان ادامه دارد.  

پیش از این، تلویزیون سعودی العربیه به نقل از منابع ناشناس گفته بود که حمدوک با بازگشت به مقام نخست وزیری موافقت کرده است. اما منابع آگاه، گزارش‌ها مبنی بر موافقت عبدالله حمدوک برای بازگشت به نخست وزیری را تکذیب کردند.

در گزارشی جداگانه، تلویزیون الحدث، امروز اعلام کرد که حمدوک خواستار آزادی زندانیان سیاسی به عنوان شرطی برای موافقت با بازگشت به سمت نخست وزیری است.

منابعی که هفته گذشته با حمدوک ملاقات کردند گفتند که او به دنبال لغو کودتا و آزادی بازداشت شدگان قبل از مذاکرات بیشتر با نظامیان است.

ارتش سودان هفته گذشته عبدالله حمدوک، نخست وزیر و چند تن از اعضای دولت را بازداشت کرد. عبدالفتاح البرهان، فرمانده کل نیرو‌های مسلح سودان که ریاست شورای حاکمیتی انتقالی سودان را نیز بر عهده دارد، با اعلام وضعیت فوق العاده دولت این کشور را منحل کرد. اما بعدا گزارش شد که حمدوک و همسرش آزاد شدند و به اقامتگاه خود در پایتخت بازگشتند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.