سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور سرمایه گذاری استانداری گیلان:

تجار گیلانی از بازار‌های اوراسیا غافل نشوند

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان گفت: نیازمند تقویت دیپلماسی تجاری برای حضور موثرتر در بازار‌های اوراسیا هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، یونس رنجکش مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان گفت: برای دستیابی به بازار‌ها و اهداف پیوستن به اتحادیه اوراسیا نیازمند تقویت دیپلماسی تجاری و حضور موثرتر استان در این بازار هستیم.

او در جلسه هماهنگی بررسی شرکت گیلان در نمایشگاه اقتصادی و تجاری کشور ارمنستان افزود: شرکت در نمایشگاه‌ها و حضور هیئت‌های تجاری بخشی از برنامه فعال سازی دیپلماسی تجاری است که موجب شناخت بیشتر از بازار‌های هدف و برقراری ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشور‌های عضو می‌شود.

عضو میز ستاد هماهنگی پیگیری امور اوراسیا در گیلان ادامه داد: باید از هر فرصتی در معرفی توانمندی‌های اقتصادی کشور به ویژه استان گیلان به عنوان دروازه ورود به اوراسیا با توجه به موقعیت خاص و ویژه آن در برقراری ارتباطات و صادرات کالا به نحو شایسته‌ای بهره‌مند شویم.

رنجکش اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های خارجی بخشی از فرصت‌های ایجاد شده برای شناخت و برقراری ارتباطات تجاری با کشور‌ها است که موفقیت‌های بعدی نیازمند تداوم آن و همچنین بازاریابی و هدف گذاری‌های صادراتی است.

او یادآور شد: استان گیلان با توجه به سیاست‌های کلان کشور علاقه‌مند توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشور‌های حوزه دریای کاسپین و همسایگان است و تاریخچه و تجریه گذشته این همکاری‌ها نیز گویای این واقعیت است.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان با بیان اینکه کشور ارمنستان به لحاظ دروازه ورود ایران به کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا بسیار حایز اهمیت است، گفت: باید تلاش کنیم از این موقعیت و تقویت روابط تجاری و اقتصادی بیشتر استفاده کنیم و تجار گیلانی نیز با توجه به سوابق همکاری‌های این استان با ارمنستان می‌بایست فعالانه‌تر عمل کنند.

رنجکش افزود: میزان بهره مندی ایران از امتیازات همکاری با اوراسیا هنوز در خور توجه نیست و با توجه به ظرفیت‌های موجود باید این سهم بسیار بیشتر شود.

او حضور بخش خصوصی در اوراسیا را بسیار مهم خواند و از تجار گیلانی خواست از بازار‌های این منطقه غافل نشوند و با تشکیل تیم‌های کاری و فعالیت‌های گروهی کالا و خدمات مورد نیاز بازار‌های هدف را تأمین کنند.

در این جلسه که مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی حضور داشتند، در خصوص چگونگی شرکت در نمایشگاه و اعزام هیئت‌های تجاری به ارمنستان تصمیماتی اتخاد شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.