سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درآمدزایی از صنایع دستی جایگزین اقتصاد نفتی

رئیس اتحادیه شرکت تعاونی صنایع دستی اصفهان گفت: ورود گردشگر عامل مهم رونق بازار صنایع دستی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از صفهان، غلامعلی فیض‌اللهی رئیس اتحادیه شرکت تعاونی صنایع دستی اصفهان اظهار کرد: هنر صنایع دستی از آن زمان به اوج خود رسید که صنعت گردشگری هم شکل گرفت؛ این‌گونه که با فراهم شدن بستر‌های حمل‌ونقلی مانند راه‌آهن و علاوه بر آن، صنعتی شدن اصفهان، صنایع دستی این استان نیز رونق گرفت. امروز هم اگر بخواهیم این هنر، دوباره جایگاه گذشته خود را به دست آورد، لازم است زیرساخت‌های ورود گردشگر مهیا شود، زیرا این دو صنعت به همدیگر وابسته است.


وی افزود: با توجه به بی‌آبی و خشکسالی اصفهان، اهالی شرق اصفهان در برهه‌ای به تولید صنایع‌دستی روی آوردند. اما با نبود توریسم و فقدان حمایت‌های لازم، شرایط مطلوبی برای آن‌ها به وجود نیامد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حالی که با توجه دولت به این مقوله، سود آوری بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود. به طوری که درآمدزایی از صنایع دستی، حتی می‌تواند جایگزین درآمد‌هایی مانند نفت هم شود.

به گفته فیض اللهی برای دست‌یابی به این مهم، در وهله نخست نظارت و حمایت دولت لازم است پس‌ازآن جذب بازار‌های هدف و شناخت سلایق این بازار‌ها اهمیت زیادی دارد و درنهایت فراهم‌سازی بستر‌های مناسب برای ورود گردشگر، ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در کل توجه به سه رکن نیاز و رضایت مشتری و فروش از مواردی هستند که با توجه به آن‌ها می‌توان درآمدزایی قابل قبولی از طریق تولید صنایع دستی به دست آورد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.