سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان لرستان:

۸۴ هزار خانوار در لرستان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی شدند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان لرستان گفت: این صندوق در استان ۸۴ هزار خانوار را تحت پوشش خود قرارداده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  قدرت اله مرادیان مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان لرستان تأسیس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان وعشایر لرستان را یکی از سیاست‌ها و چشم‌انداز‌های نظام انقلاب اسلامی و شورای عالی رفاه دانست و گفت: مهم‌ترین چشم انداز این صندوق ارائه بیمه‌های اجتماعی به ساکنین روستاها، کشاورزان غیرساکن، ساکنین شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۲۳۰ شغل خانگی و صنایع دستی است.

او با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۴ هزار خانوار از ۱۷۴ هزار نفر مشمول خدمات صندوق بیمه اجتماعی تحت پوشش بوده‌اند، اظهار کرد: حدود ۴ هزار و ۴۰۰  مستمری بگیر با توجه به سطوح درآمدی انتخابی بیمه شده که شامل بازماندگان بیمه اصلی، بازنشستگان پیش از موعد و از کارافتادگان هستند ماهیانه مبلغی حدود ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تومان مستمری دریافت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان لرستان تصریح کرد: بیمه صندوق اجتماعی شامل بهره‌مندی از بازنشستگی، مستمری بازماندگان، نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای و از کار افتادگی است که افراد در هنگام ثبت‌نام دارای سن ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند مشمول این طرح شوند.

مرادیان بیان کرد: بازنشستگی پیش از موعد برای افرادی که دارای ۷۰ سال سن با ۱۰ سال سابقه بیمه و بازنشستگی پیری برای افراد ۶۵ سال با ۱۵ سال پرداخت حق بیمه ایجاد شده است.

او در پایان یکی از خدمات این صندوق را حمایت از نخبگان جوان استان دانست و گفت: فرزندان بیمه شدگان این صندوق که دارای کسب رتبه‌های برتر دانشگاهی هستند تحت بورسیه تحصیلی صندوق بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.