سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

قم می‌تواند «قطب تئاتر دینی» کشور باشد

حسینی کاشانی گفت:یکی از سیاستگذاری‌های ما این است که از ظرفیت مذکور استفاده شود و قم را به عنوان «قطب تئاتر دینی» در کشور مطرح کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در سالن جلسات مجتمع شهید سید مرتضی آوینی افزود: در این استان به دلایل ساختار فرهنگی و نهاد‌های تاثیرگذار درعرصه فرهنگ و در بُعد کشوری، لازم می‌باشد که آنگونه که شایسته است به هنر نمایش (تئاتر) پرداخته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان توانمندی‌های قم اضافه کرد: قم می‌تواند محور تئاتر دینی درکشور باشد و در این سال‌ها، نمونه‌های خوبی را در این رابطه شاهد بوده‌ایم و این مساله می‌طلبد که در این عرصه نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

حسینی کاشانی با تاکید بر توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز در تئاتر عنوان کرد: توجه به موضوع تئاتر دینی در استان قم، می‌تواند موجب رشد و توسعه هنر نمایش (تئاتر) استان قم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به فعالیت‌ها و برگزاری جلسات شورای سیاستگذاری هنر نمایش استان قم تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا از دیدگاه‌های افراد صاحب نظر و کارشناس در این عرصه بهره ببریم.

حسینی کاشانی با تاکید بر اهمیت توجه به زیرساخت‌ها و دست یافتن به استاندارد‌ها در تئاتر گفت: ان‌شاءالله در آینده نزدیک در کنار دیگر امکانات تالار مرکزی شهر قم واقع در بلوار امام موسی صدر (خاکفرج)، میدان شهید نواب صفوی، یک «پلاتو» نیز در آن جا ساخته خواهد شد.

او اضافه کرد: همچنین مقدمات ساخت یک مجتمع فرهنگی و هنری در خیابان امام خمینی (ره) شهر قم انجام شده است و امیدواریم که با حمایت مسئولان استان، بودجه لازم برای احداث آن فراهم شود.

حسینی آمادگی این اداره کل را از زیرساخت‌های موجود در زمینه هنر تئاتر در استان، همچون سینما اعلام و بیان کرد: آماده هستیم از سالن‌های بلااستفاده چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی برای بهره برداری در زمینه تئاتر با همکاری‌های دوسویه استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اجرای سه جشنواره تئاتر در امسال گفت: جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان با رویکرد ایثار و شهادت برگزار شد و بازخورد خوبی نیز داشت که امیدواریم بتوانیم آن را سالانه برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: امسال جشنواره نمایش خوانی با همکاری بنیاد رضوی به صورت کشوری و به میزبانی استان قم برگزار خواهد شد.

حسینی کاشانی افزود: بیست و دومین جشنواره تئاتر استان قم نیز دوم تا پنجم آذرماه امسال با همکاری کنگره ملی شهدای استان قم، سازمان بسیج هنرمندان، سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم، انجمن هنر‌های نمایشی استان قم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تاکید بر مطالبه گر بودن رسانه‌ها در زمینه‌های گوناگون گفت: لازم است که رسانه‌ها در زمینه فرهنگی نیز مطالبه گری داشته باشند و یاریگر ما باشند؛ چون در عرصه هنر و فرهنگ، نیازمند مشارکت بیشتر و افزایش بودجه فرهنگی استان قم هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: قطعا از موردی که با هنجار‌های ارزشی و شاکله قم منافات داشته باشد، از کنار آن نمی‌گذریم و این خط قرمز ماست.

او گفت: در حال حاضر حدود یک هزار و ۴۰۰ تَن از استان قم، عضو صندوق اعتباری هنر هستند و قرار است که از طریق این صندوق، به اعضای آن کمک‌های خوبی صورت بگیرد و در آینده افراد جدید می‌توانند برای عضو شدن در این صندوق اقدام کنند.

حسن دلیر معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این نشست درباره فعالیت‌های هنرستان هنر‌های زیبای شهر قم که وابسته به این اداره کل است، گفت: در حال حاضر ۱۶۷ هنرجو در رشته‌های نمایش (تئاتر)، گرافیک و سینما در این هنرستان مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.